جمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب : 77782
منبع : خبرگزاری فارس

شرایط سخت اقتصادی توجیهی برای دوری از اعتقادات و ارزش‌ها نیست

قم نيوز : استاد حوزه علمیه گفت: شرایط سخت اقتصادی نباید بهانه توجیهی برای کنار گذاشتن اعتقاد و ارزش‌های ما باشد، امروز دوران امتحان است و باید در این شرایط ایمان و باورهای خود را حفظ کنیم.
شرایط سخت اقتصادی توجیهی برای دوری از اعتقادات و ارزش‌ها نیست
شرایط سخت اقتصادی توجیهی برای دوری از اعتقادات و ارزش‌ها نیست
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام صادقی واعظ ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم  با بیان اینکه ملت ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس با وجود همه سختی‌ها و کمبودها، یک لحظه دست از خدا و اهل بیت(ع) برنداشت اظهار کرد: جامعه باید از زندگی سراسر نور حضرت خدیجه کبری(س) الگو بگیرد؛ انسان باید در شرایط سخت و ناگوار، ایمان و اعتقاد خود را حفظ کند، وگرنه در شرایط آسان و نعمت بسیار، همه مردم شعار حفظ ارزش‌ها را می‌دهند.

وی شرایط سخت اقتصادی امروز در کشور را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: این شرایط سخت نباید بهانه توجیهی برای کنار گذاشتن اعتقاد و ارزش‌های ما باشد، امروز دوران امتحان است و باید در این شرایط ایمان و باورهای خود را حفظ کنیم.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه ملت ایران ایمان و ارزش‌های خود را به راحتی به دست نیاورده اند و خون پاک شهیدان بسیاری پای شجره طیبه انقلاب اسلامی ریخته شده است گفت: از این رو هرگز دست از اسلام و انقلاب و نظام اسلامی نخواهند کشید.

وی همچنین با اذعان به اینکه در فضایی که دشمنان به دنبال کمرنگ ساختن دین و معنویت در جامعه هستند، سکوت کردن بسیار خطرناک و مذموم است تصریح کرد: این وظیفه الهی و انقلابی ماست که نسبت به احکام و آموزه‌های دینی بی تفاوت نباشیم.

صادقی واعظ مسلمان واقعی را کسی دانست که نسبت به ظلم و منکرات در جامعه، بی تفاوت نباشد و افزود: هرگز نباید از ترس آبرو یا برخورد دیگران، به دره بی تفاوتی سقوط کرده و در برابر ظلم و ظالم و منکر و زیرپا گذاشتن دستورات الهی سکوت کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcau0n0.49n0a15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما