شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 77798
منبع : خبرگزاری ايرنا
قم درهفته ای که گذشت،

از آغاز گلاب گیری درقم تا پروژه جدید ساخت مسکن

قم نيوز : برداشت گل محمدی و آغاز گلاب گیری درقم، اختصاص 187 هکتار زمین برای ساخت مسکن ،تشکیل شورای اطلاع رسانی استان ، لزوم ساخت 20 مدرسه در پردیسان و فراهم شدن مقدمات راه اندازی واحد کربنات کلیسم از مهمترین رویدادهای هفته گذشته قم بوده است.
از آغاز گلاب گیری درقم تا پروژه جدید ساخت مسکن
از آغاز گلاب گیری درقم تا پروژه جدید ساخت مسکن
به گزارش قم نیوز انتخاب اعضای ستاد انتخابات ، لزوم حضور سرمایه گذاران کارآفرین در جلسات اقتصادی و حمایت از کارآفرینان ، تشکیل هفتمین جلسه شورای معادن استان و تاکید استاندار مبنی بر استاندارد سازی معادن وگشایش هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت و رسانه‌ های دیجیتال از دیگر اخبار هفته پایانی اردیبهشت ماه در این استان می باشد. 

**لزوم حضور کارآفرینان درجلسات اقتصادی 
استاندارقم با تاکید بر هدفمند شدن جذب سرمایه گذاری گفت:باید جلسات اقتصادی استان با حضور جمعی از سرمایه گزاران کارآفرین برگزار شود. بهرام سرمست هفته گذشته در نشست با اعضای انجمن سرمایه گذاری و کارآفرینی استان، با تاکید بر نقش آفرینی سرمایه گزاران در جلسات کارگروه ها افزود: معتقدم، نباید هیچ جلسه ای بدون حضور نمایندگانی از سرمایه گزاران تشکیل گردد.

** افتتاح نمایشگاه قرآن و عترت 
هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت و رسانه‌ های دیجیتال قم با 40 غرفه، پنجشنبه هفته گذشته با حضور جمعی از مسئولان و فعالان قرآنی استان در مجتمع ناشران آغاز به کار کرد.این نمایشگاه تا دوم خردادماه ، هر شب از ساعت 21:30 تا ١:٣٠ بامداد در مجتمع ناشران واقع در خیابان معلم برای بازدید عموم دائر است که در آن موسسه های قرآنی استان، آخرین دستاوردها، برنامه ها و فعالیت های قرآنی خود را در زمینه هایی مانند نرم افزار، رسانه های دیجیتال و کتاب عرضه کرده اند. 

**برداشت گل محمدی و آغاز گلاب گیری 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: برداشت گل محمدی در سطح دشت‌های استان آغاز شده است. محمد علی سلامی در گفت و گویی بیان داشت: امسال شاهد کاشت 200 هکتار گل محمدی در دشت و مناطق کوهستانی استان قم هستیم که درحال حاضر برداشت گل محمدی ازسطح 100 هکتاری که در دشت‌های استان واقع‌ است، آغازشده و این روند تا پایان اردیبهشت ادامه خواهد داشت. وی گفت:پیش‌ بینی امسال ما برداشت حدود 400 تن گل محمدی بوده که تا کنون حدود یک ‌چهارم محصول برداشت‌ شده است.وی انجام گلاب‌گیری امسال با همکاری مردم به‌صورت خودجوش را حرکتی در جهت اشتغال‌زایی خواند و ادامه داد: در حال حاضر بیش از 10 گروه در حال گلاب‌گیری از گل‌ها هستند.

** اختصاص 187هکتار زمین برای ساخت مسکن
معاون امور عمرانی استانداری قم،گفت: 187 هکتار در قالب 4 قطعه زمین برای احداث مسکن جدید در این استان تخصیص یافت.محسن بهشتی هفته گذشته درحاشیه جلسه شورای تامین مسکن درگفت وگو باخبرنگاران افزود: دراین جلسه کلیات تخصیص این زمین ها برای احداث مسکن های جدید و همچنین برطرف کردن بخشی از نیاز بلند مدت قم به تصویب اعضا رسید.وی گفت: این 4 قطعه زمین شامل 37 هکتار مقابل دانشگاه آزاد،80 هکتار در شهرک قدس و2 قطعه زمین 48 هکتاری و 32 هکتاری در منطقه پردیسان برای احداث مسکن جدید شناسایی شده است. وی نیاز استان به مسکن را 71 هزار واحد تا سال 1405 دانست و ادامه داد: در مرحله اول اجرای طرح اقدام ملی ،درقم 2 هزار و 200 واحد ساخته می شود.

**انتخاب اعضای شورای ستاد انتخابات قم 
رئیس و اعضای ستاد انتخابات استان قم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری طی احکام جداگانه از سوی استاندار قم منصوب شدند.سید محمدرضا هاشمی به عنوان رئیس ستاد انتخابات ،مهرداد غضنفری عضو و مسئول کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات؛ مرتضی بابایی دبیر ستاد انتخابات؛ محمود علیپور به عنوان عضو و مسئول کمیته حقوقی و ارزیابی ستاد و حسین امیری قمی به عنوان عضو و مسئول کمیته امنیتی منصوب شدند.انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می شود.

**پردیسان قم نیازمند احداث 20 مدرسه است
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس قم گفت:درسال تحصیلی جاری جمعیت دانش آموزی پردیسان استان به 22 هزار تن رسید که ادامه این روند، ساخت 20 مدرسه دراین منطقه را ضروری کرده است. محسن پورگلیان هفته گذشته درجلسه شورای تامین مسکن قم افزود: درحال حاضر 17 مدرسه در پردیسان تکمیل به بهره برداری رسیده که از این تعداد 6 واحد با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و مابقی با کمک خیرین و مردم ساخته شده اند، ضمن اینکه پنج مدرسه نیز در این منطقه در حال احداث است.

**کارآفرینان باید حمایت شوند
استاندار قم با تأکید بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رونق و پویایی اقتصادی گفت: دستگاه‌های خدمات رسان موظف به حمایت از کارآفرینان می باشند. بهرام سرمست هفته گذشته در حاشیه بازدید از پروژه‌های کمیته امداد قم درروستای خورآباد از توابع بخش کهک در گفت‌وگو با خبرنگاران ادامه داد: حمایت از طرح‌های کارآفرینی از اولویت‌های اصلی استان است.

** راه اندازی واحدکربنات کلسیم کشور در قم 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، با اشاره به مذاکره با هلدینگ بزرگ فعال در حوزه گچ و آهک گفت: این شرکت نخستین واحد کربنات کلسیم کشور را در بوشهر ایجاد کرده و بر اساس این مذاکرات قرار است دومین واحد را در قم راه اندازی کند.
محمود سیجانی هفته گذشته درهفتمین جلسه شورای معادن استان در سالن امام جواد(ع) استانداری قم، تولید کاغذ و گرید دارویی را از جمله محصولات خروجی واحد کربنات کلیسم دانست و افزود:احداث واحدکربنات کلیسم که بافراوری آهک استحصال می شود، می تواند به سه طرح نیمه تمام تولید کاغذ در استان کمک شایانی کند.

** تشکیل شورای اطلاع رسانی استان
شورای اطلاع رسانی استان قم چهارشنبه هفته گذشته تشکیل شد. بهرام سرمست در اولین جلسه شورای اطلاع رسانی قم گفت: یک مسئول خبره باید با روشهای ایجابی و مبتکرانه درمدیریت افکار عمومی اثرگذار و پاسخگوی عملکرد خود باشد.وی با انتقاد از عقب ماندن برخی مدیران از اخبار و اطلاعات در فضای رسانه ای، افزود: مسئولان باید به قدری در تولید محتوا و اخبار بروز باشند که از اخبار پیرامون خود پیشی گیرند.درابتدای این جلسه دبیران کمیته ها و برخی از اعضای شورای اطلاع رسانی استان با استقبال از تشکیل این شورا، به اهمیت برگزاری آن و بیان دیدگاه های خود در حوزه ارتباطات و رسانه پرداختند.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdch6qnq.23nqwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما