شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 77810
منبع : خبرگزاری فارس

اپلیکیشن فرهنگ قرآن کریم رونمایی می شود

قم نيوز : رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از اپلیکیشن فرهنگ قرآن کریم در نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد.
اپلیکیشن فرهنگ قرآن کریم رونمایی می شود
اپلیکیشن فرهنگ قرآن کریم رونمایی می شود
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی مقدم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن، درباره برگزاری نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که به همت این دفتر برگزار می‌شود، با بیان اینکه این پژوهشکده فعالیت‌های بسیار وسیع و گسترده ای دارد، اظهار کرد: از ظرفیت حوزه علمیه قم و دانشگاه‌ها برای پیشرفت پروژه‌های این پژوهشکده استفاده می‌کنیم.
وی گفت: ۲۱ عضو هیئت علمی و ۱۳ محقق رسمی و مجموعاً بیش از ۹۰ نفر فعال و همکار پژوهشی در این پژوهشکده فعالیت می‌کنند.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: در این پژوهشکده حدود ۱۱ کلان پروژه علمی در حال انجام است که یکی از آنها، دائره المعارف قرآن کریم است که بزرگترین دائره المعارف قرآن در جهان اسلام است و در این پژوهشکده در حال تدوین بوده که نیمی از آن به اتمام رسیده و مابقی در حال انجام است.
وی افزود: در کلان پروژه دائره المعارف قرآن کریم، چند پروژه از جمله دانشنامه نوجوانان، دانشنامه‌های تخصصی، تک نگاری و اَعلام قرآن شکل گرفته است.

یوسفی مقدم با بیان اینکه دیگر کلان پروژه این پژوهشکده، فرهنگ نامه سبک زندگی بر اساس آموزه قرآن و اهل بیت(ع) است، اظهار کرد: این کلان پروژه تا کنون خروجی‌های خوبی داشته که به صورت تک نگاری منتشر شده و به زودی جلد اول آن آماده خواهد شد.
وی گفت: از دیگر کلان پروژه‌های پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن، کلان پروژه قرآن و استشراق است که دیدگاه مستشرقان درباره قرآن کریم را مورد بررسی قرار می‌دهیم و اگر نقدی لازم باشد، آن دیدگاه‌ها را نقد می‌کنیم؛ این کلان پروژه که از سال گذشته شروع شده، تاکنون پنج خروجی داشته که به زودی منتشر می‌شوند.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره با اینکه در نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی از اپلیکیشن فرهنگ قرآن کریم رونمایی می‌شود، گفت: از درون پروژه فرهنگ قرآن کریم، حدود ۱۵ فرهنگ نامه تخصصی بسیار ارزشمند در حال تدوین است و نرم افزار این فرهنگ نامه‌ها آماده شده که در این نمایشگاه از نرم افزار اندرویدی این فرهنگ نامه‌ها رونمایی می‌شود.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: کلان پروژه فقه القرآن، دیگر کلان پروژه این پژوهشکده است که از آن، پروژه‌های فقه قرائت و مطالعات نظام سازی(مشتمل بر ۲۰ مصاحبه و ۷ نشست علمی) در حال آماده سازی است.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdccx4qm.2bqms8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما