کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو مجلس خبرگان رهبری:

ایجاد امید در جامعه یکی از راهبردهای مهم در شرایط سخت اقتصادی است

خبرگزاری تسنیم , 29 ارديبهشت 1398 ساعت 6:00

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه یکی از خصوصیات حضرت یوسف(ع) امید دادن به جامعه بود،گفت: یکی از مهم‌ترین راهبردها در شرایط بحرانی اقتصاد امید به مردم است و می‌توان به این وسیله چرخ اقتصادی را به حرکت درآورد.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ محمد حاج‌ ابوالقاسم دولابی ظهر امروز در مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: کسانی که ناظر بر بازارها هستند و در فعالیت‌های اقتصادی مسئولیت دارند مسئولیت حساسی دارند و اگر پای آن‌ها بلغزد باید  بر خود سختی انجام شود.

وی با اشاره به مصادیق کم‌فروشی گفت: کم‌فروشی ابعاد مختلفی دارد کارمندی که در کار خود کم‌فروشی کرده و کارشناسی که رشوه دریافت می‌کند از جمله آن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه‌ای از سوره یوسف تصریح کرد: پادشاه مصر در خواب 7 گاو لاغر و 7 گاو چاق را دید که 7 گاو لاغر گاوهای چاق را می‌خورند و هفت خوشه خشک هفت خوشه سبز را نابود می‌کنند، پادشاه به دنبال معبر خواب بود و هم‌سلولی حضرت یوسف(ع) به پادشاه گفت کسی را می‌شناسم که می‌تواند خواب تو را تعبیر کند.

مفسر قرآن کریم تصریح کرد: حضرت یوسف(ع) بیان می‌کند که هفت سال پرآبی و نعمت و سپس هفت سال خشک‌سالی در پیش است پس باید در هفت سال اول قسمتی از محصول ذخیره شود تا در زمان خشک‌سالی مردم در قحطی نمانند،حضرت یوسف(ع) با تعبیر خود راهبردهای اقتصادی مهمی برای بحران زمان خود بیان کرد.

حاج ابوالقاسم دولابی عنوان کرد: حضرت یوسف(ع) فرمود 7 سال دوران سخت در پیش است و باید گندم کاشت و پس‌ازآن 7 سال قحطی و خشک‌سالی می‌رسد و باید  با رعایت صرفه‌جویی در دوران پرباری از گندم ذخیره‌ شده استفاده کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت مستمر همراه با کوشش در امور اقتصادی مورد تأکید باشد، افزود: حضرت یوسف(ع) گفت باید پیوسته در 14 سال تلاش کرد و گندم کاشت، اگر متوجه باشیم بحرانی در راه است باید اقدامات اساسی انجام داد و مسئولان با تدبیر برنامه‌ریزی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: گندم کالای راهبردی است و حضرت یوسف(ع) بر گندم دست گذاشت و تأکید کرد باید 7 سال گندم کاشته شود، امروز هم گندم کالای استراتژیک است و باید نسبت به تولید آن توجه ویژه‌ای شود.

 مفسر قرآن کریم بیان کرد: در لیست کالاهای گمرک گاهی محصولات عجیب با ارز دولتی و کالای لوکس وجود دارد، راهبردی که حضرت یوسف(ع) و قرآن به ما می‌آموزد صرفه‌جویی و کنترل برای سال‌های سخت اقتصادی است.

حاج ابوالقاسم دولابی با تأکید بر اینکه هدفمندی یارانه و سوخت در شرایط بحران اقتصادی باید به‌خوبی مدیریت شود، تصریح کرد: حضرت یوسف(ع) به کسانی که وضع مالی مناسبی نداشتند گندم رایگان داد و همه ثروت را جمع کرد و به‌صورت عادلانه بین مردم توزیع کرد.

وی بابیان اینکه یکی از خصوصیات حضرت یوسف(ع) امید دادن به جامعه بود، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین راهبردها در شرایط بحرانی اقتصاد امید به مردم است و می‌توان به این وسیله چرخ اقتصادی را به حرکت درآورد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 77841

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/77841/ایجاد-امید-جامعه-یکی-راهبردهای-مهم-شرایط-سخت-اقتصادی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir