کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نمایش «خاله اُدیسه» در قم اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس , 29 ارديبهشت 1398 ساعت 8:30

کارگردان نمایش «خاله اُدیسه» از اجرای این نمایش در قم خبر داد و گفت: برای این نمایش 30 مرحله اجرا در نظر گرفته شده است.


به گزارش قم نیوز محمدجواد طاهری با اشاره به اجرای نمایش خاله اُدیسه در قم اظهار کرد: این نمایش بر اساس نوشته نغمه ثمینی است. برای مدت‌ها دغدغه بنده بود که موضوع تراژدی زن یا نگاه نادرست برخی از جوامع در قالب نگاه ابزارگونه به زن به نمایش گذاشته شود.

وی خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که در جوامع ما این موضوع وجود ندارد ولی در موارد خاص این نگاه ابزار گونه وجود دارد و کم سوادی زنان در برخی زمان‌ها به فرهنگ عامه تبدیل شده است.

کارگردان نمایش «خاله اُدیسه»  با بیان اینکه این نمایش در زمان کمتر از یک ماه برای اجرا آماده شد گفت: تمرین نمایش به طور شبانه‌روزی بود. نمایش دارای زمان یک ساعت و 10 دقیقه است که هر صحنه باید ریتم خود را حفظ می‌کرد و همچنین تنوع در این نمایش بسیار مهم بود.



وی عنوان کرد: زمینه اصلی این نمایش تراژدی و کمدی نیست ولی مجبور هستیم از کمدی رفتاری استفاده کنیم تا تماشاگر بتواند این تلخی را با یک سری شیرینی‌ها هضم کند. این نمایش مدیون همراهی بازیگران و هنرمندان گروه موسیقی است.

طاهری با اشاره به هدف نمایش خاله اُدیسه گفت: اکنون مردم در شرایط سختی به سر می‌برند که در نظر داریم کوچکترین خدمت را داشته باشیم تا حال خود و مردم را خوب کنیم.

 وی ابراز امیدواری کرد: در راستای  حمایت از این نمایش مردم درک بیشتری داشته و بیشتر با ما همراه شوند تا این وظیفه را به درستی انجام دهیم.

کارگردان نمایش «خاله اُدیسه» با بیان اینکه بالغ بر 30 اجرا برای این نمایش در نظر گرفته شده است گفت: نمایش شب‌های قدر توقف دارد و پس از شب‌های قدر به طور مستمر اجرای آن ادامه پیدا می‌کند.



وی خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه تولید نمایش بسیار هزینه‌بر است. اگر نمایش مخاطب داشته و استقبال خوب باشد مدت اجراها تمدید می‌شود.

طاهری یادآور شد: تا این لحظه هیچ حمایت مالی از هیچ ارگان و نهاد مرتبط در هیچ یک از نمایش‌های بنده که در این سالن اجرا رفته، صورت نگرفته است. بیشتر پیگیر هستیم که پست تهیه‌کنندگی در تئاتر قم نهادینه شود و شخصی که با این مقوله آشنا است در این زمینه به فعالیت بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: رحمان اسلامی، شیما توکلی، مرتضی جلالی، محمد کربلایی، فاطمه حسینی، علی رشیدی، مهناز رودساز، جواد زرنوش، احمد شریفی، محمد فتوحی، محمد کدخدازاده و علی نورپور در این نمایش به نقش‌آفرینی می‌پردازند.

نمایش خاله اُدیسه از 26 اردیبهشت ماه هر شب ساعت 22 در خانه نمایش واقع در بلوار غدیر، رو به روی بوستان علوی، کوچه 49 به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 77844

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/77844/نمایش-خاله-ا-دیسه-قم-اجرا-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir