کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون استاندار قم عنوان کرد؛

توریسم درمانی و سلامت از ظرفیت‌های مهم قم است

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 29 ارديبهشت 1398 ساعت 13:30

عالی پور گفت:با توجه به شرایط کشور‌های حوزه خلیج فارس در زمینه بیماری‌های موجود در این کشور‌ها در قم و اصفهان ظرفیت بیمارستانی جاذبه خوبی برای پذیرش بیماران غیرایرانی دارد.


به گزارش  قم نیوز یونس عالی‌پور معاون استاندار قم در پنجمین همایش توسعه گردشگری استان‌های، قم، اصفهان و مرکزی گفت: هم اکنون اگر یک سرمایه گذاربخواهد در حوزه میراث فرهنگی وارد شود باید چندین ماه معطل صدور یک مجوز باشد به همین علت بخش خصوصی رغبت نمی‌کند وارد این حوزه شود که این مسئله گویای ضعف قوانین است.

وی با تاکید بر لزوم ورود دبیر خانه همایش توسعه گردشگری سه استان در فاز عملیاتی عنوان کرد: حوزه گردشگری پول‌ساز است، ولی فعال نیست؛ برای نمونه طرح کویر نمک و دریاچه نمک چند سال است که مصوب شده است، ولی تا کنون هیچ کار عملیاتی صورت نگرفته است.

عالی‌پور برگزاری همایش توسعه گردشگری سه استان را در تقویت این صنعت برای استان‌های قم، اصفهان و مرکزی مهم دانست و تصریح کرد: با توجه به موقعیت و نزدیکی استان سمنان به ما امیدواریم که در همایش سال آینده استان سمنان نیز به این جمع افزوده شود و همچنین استان تهران نیز می‌تواند در این زمینه وارد شود چرا که قطب جدیدی از گردشگری در کشور ایجاد خواهد شد.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با تاکید برلزوم تقویت زیرساخت‌های گردشگری بیان کرد: استارتاپ‌های دانشگاهی یکی از ظرفیت‌های خوب توسعه صنعت گردشگری است که نباید از آن‌ها غافل شویم چرا که نقش زیادی در رونق این صنعت دارند.

وی توریسم درمانی و سلامت را از جمله ظرفیت‌های قم و اصفهان برشمرد و بیان کرد: با توجه به شرایط کشور‌های حوزه خلیج فارس در زمینه بیماری‌های موجود در این کشور‌ها در قم و اصفهان ظرفیت بیمارستانی جاذبه خوبی برای پذیرش بیماران غیرایرانی دارد.

معاون استاندار قم با تاکید لزوم عملیاتی کردن برنامه‌های دبیر خانه همایش توسعه گردشگری سه استان افزود: در این زمینه نیازمند ورود افرادی هستیم که با تجربه و متخصص باشند.

عالی‌پور با مثبت ارزیابی کردن تشکیل دبیرخانه همایش توسعه گردشگری قم، اصفهان و مرکزی گفت: امیدواریم هر سال شاهد افزایش استان‌هایی باشیم که در مسیر توسعه صنعت گردشگری استان خود به تعامل با استان‌های دیگر رو آورده باشند.

انتهای پیام/ 113


کد مطلب: 77855

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/77855/توریسم-درمانی-سلامت-ظرفیت-های-مهم-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir