کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کیفر خواست پرونده متهمان واقعه کلینیک تابان تا آخر هفته صادر می‌شود

خبرگزاری فارس , 29 ارديبهشت 1398 ساعت 16:01

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم درباره پرونده تراژدی «کوری» در کلینیک تابان قم گفت: تا آخر هفته پرونده‌ها تکمیل و کیفر خواست صادر می‌شود و برای رسیدگی و اعلام رأی به هیئت بدوی ارجاع خواهد شد.


به گزارش قم نیوز دکتر سید حسن عادلی امروز در پاسخ به سوژه ثبت‌شده در سامانه فارس من با عنوان «کور شدن چند بیمار در کلینیک تابان قم» به تشریح روند پیگیری این تراژدی پرداخت و اظهار کرد: 31 فروردین‌ماه دریکی از سه اتاق عمل مرکز چشم‌پزشکی تابان 11 عمل جراحی صورت گرفته که هر 11 مورد دچار عارضه عفونت چشمی شدند که نخستین گزارش روز پنجم اردیبهشت به‌نظام پزشکی تحت عنوان یک شکایت رسید و با توجه به افزایش تعداد شاکیان این پرونده، دادستان انتظامی دستور داد اتاق‌های عمل مرکز تعطیل شوند؛ اگرچه آن مرکز داوطلبانه اتاق‌های عمل را تعطیل کرده بود.

وی ادامه داد: بررسی‌های صورت گرفته نشان داد عفونت از طریق یک میکروب باعث بروز آسیب به بیماران شده و کم بینایی و نابینایی تعدادی از آن‌ها را به دنبال داشته است.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم با اشاره به اینکه پنج پرونده در دادسرای انتظامی نظام پزشکی تشکیل‌ شده و سه پرونده نیز از طریق دادسرای عمومی برای کارشناسی به هیئت بدوی سازمان ارسال‌ شده است، گفت: در حال حاضر دفاعیات متهمان اخذشده و نظرات کارشناسی نیز در حال جمع‌آوری است و تا آخر هفته پرونده‌ها تکمیل و کیفرخواست صادر می‌شود و به هیئت بدوی برای رسیدگی و اعلام رأی ارجاع خواهد شد.

عادلی افزود: در هیئت بدوی کارشناسی کامل شده و رأی صادر می‌شود و طبق قوانین سازمان دو طرف پرونده امکان اعتراض به رأی دارند و در صورت اعتراض ادامه رسیدگی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه حساسیتی که درباره این پرونده ایجادشده با توجه به اهمیت آن به‌جاست، ابراز کرد: مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی، نمایندگان مجلس، مسؤولین قضایی و استانی پیگیر این موضوع شدند چراکه موضوع مهمی صورت گرفته و امیدواریم پرونده به‌خوبی رسیدگی شود و با وجود اینکه نمی‌توان آسیب اتفاق افتاده را جبران کرد ولی طبق قانون به بیماران رسیدگی خواهد شد.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم با تأکید بر اینکه خطای پزشکی در کشور آمریکا سومین عامل مرگ است، گفت: مهم این است که سیستم اصلاح شود و این خطا کمتر اتفاق بیفتد و هدف ما غیر از احقاق حقوق بیماران این است که عوامل آسیب‌زا را شناسایی کنیم و با برخوردهای اصلاحی احتمال وقوع این اتفاق در شهر را کاهش دهیم.

عادلی ادامه داد: رسیدگی به این اتفاق باید به‌گونه‌ای باشد که آسیب دیگری به سیستم بهداشت درمان استان وارد نشده و اعتماد مردم به این سیستم خدشه‌دار نشود، چراکه اگر مردم اعتماد نکنند نمی‌توانند مراجعه کنند و خودشان آسیب می‌بینند.

وی با اشاره به اینکه استان قم ازنظر گردشگری سلامت بسیار مهم است و مردم از همه جای کشور و حتی کشورهای اسلامی و همسایه برای درمان به شهر قم می‌آیند، بیان کرد: مراکز مهم چشم‌پزشکی در استان قم داریم و در این زمینه اعتباری به دست آورده‌ایم. باید به‌گونه‌ای برخورد کنیم که این اعتبار خدشه‌دار نشود و این در حالی است که برای جلوگیری از اتفاقات مشابه در آینده آسیب‌شناسی و پیشگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

رئیس سازمان نظام پزشکی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با بررسی کارشناسی دقیق حق بیماران را احقاق کنیم و مردم مطمئن باشند مراجع قضایی، دادستان و رئیس‌کل دادگستری استان قم، استاندار و نمایندگان در جریان وقایع هستند و هماهنگ با دادستان انتظامی سازمان نظام پزشکی پرونده در حال پیگیری تا حصول نتیجه است.

بر اساس این گزارش خبرگزاری فارس از ابتدای انتشار خبر کور شدن تعدادی از بیماران کلینیک تابان بررسی موضوع را در دستورکار قرار داد و تاکنون اخبار و گزارش های متعددی از وضعیت این بیماران و ضعف در پیگیری مشکلات آنان منتشر کرده است و این رویه را تا حصول نتیجه ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 77859

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/77859/کیفر-خواست-پرونده-متهمان-واقعه-کلینیک-تابان-آخر-هفته-صادر-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir