کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله مصباح یزدی: زندگی در دنیا هدف اصلی نیست بلکه مقدمه‌ای برای آخرت است

خبرگزاری تسنیم , 29 ارديبهشت 1398 ساعت 15:34

رئیس مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: هدف اصلی از زندگی اجتماعی از دیدگاه اسلام، زندگی در دنیا مقدمه و مطلوبیت آن وسیله‌ای است و هدف نهایی نیست اگر به نفع و ضرر آن نگاه کنیم باید نفع و ضرر دنیایی و اخروی را مدنظر قرار دهیم.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی شامگاه شنبه در جلسه درس اخلاق که در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد اظهار داشت: بدون شک زندگی اجتماعی دارای منافعی است و بازندگی اجتماعی می‌توان نیازهای خود را تأمین کرد.

وی افزود: زندگی اجتماعی دارای ارزش و اهمیتی است و در آن برخی دچار ضرر می‌شوند و گفته می‌شود برای مقابله با ضرر قانون وضع می‌شود.

رئیس مؤسسه امام خمینی(ره) بیان کرد: امروز یکی از مسائلی که مورد توجه است اینکه صدها کتاب در آمریکا علیه مسئله حقوق بشر نوشته‌ شده که این موضوع سیاسی است و سران قدرت‌های بزرگ از آن‌ سو استفاده می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: از رسول اکرم(ص) درباره مشروبات الکلی و قماربازی سؤال شد و از مخالفت پیامبر(ص) خبر داشتند ولی قصد داشتند با ایشان بحث کنند.
آیت‌الله مصباح یزدی بیان کرد: باید محاسباتی انجام شود تا هدف نهایی از زندگی اجتماعی مشخص شود، برخی افراد همه انگیزه‌هایشان در چارچوب زندگی دنیا فراهم می‌شود و نفع و ضررهای مادی را مورد توجه قرار می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: باید به این موضوع توجه شود که هدف اصلی از زندگی اجتماعی از دیدگاه اسلام، زندگی در دنیا مقدمه است و مطلوبیت آن وسیله‌ای است و هدف نهایی نیست و اگر نفع و ضرر آن را نگاه کنیم باید نفع و ضرر دنیایی اخروی را مدنظر قرار دهیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 77862

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/77862/آیت-الله-مصباح-یزدی-زندگی-دنیا-هدف-اصلی-نیست-بلکه-مقدمه-ای-آخرت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir