کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صادرات 1400 کیلوگرم سوهان قم به قطر و لبنان

خبرگزاری تسنیم , 29 ارديبهشت 1398 ساعت 14:37

رئیس اتحادیه سوهانی و حلوایی استان قم با اشاره به افزایش قیمت‌های مواد اولیه و کاهش قدرت خرید مردم گفت: در ۱۰ روز گذشته ۴۰۰ کیلو سوهان به کشور قطر و یک‌ تن به کشور لبنان صادر شده است.


به گزارش قم نیوز اصغر جهانگیری با اشاره به  قیمت‌‌های سرسام‌آور مواد اولیه سوهان اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 350 کارگاه ساخت سوهان و 150 مغازه سوهان فروشی در استان در حال فعالیت است.

وی با اشاره به صدور 500 مجوز رسمی خرید و فروش سوهان در استان ابراز کرد: افزایش قیمت روغن، شکر، پلاستیک، بادام و پسته سبب کاهش قدرت تولیدشده است که این امر به میزان چشمگیری قدرت خرید را نیز کاهش داده است.

 رئیس اتحادیه سوهانی و حلوایی استان قم با تأکید بر تلاش در جهت دست‌یابی به رونق تولید داخلی تصریح کرد: 300 واحد درصدد دریافت مجوز و تعدادی نیز تحت نظارت انجمن سوهان استان فعالیت می‌کنند.

جهانگیری با بیان اینکه با برپا شدن تنها یک کارگاه سوهان‌پزی در شهرک شهاب تعداد 150 کارگر از بیکاری نجات می‌یابند ابراز کرد: در 10 روز گذشته 400 کیلو سوهان به کشور قطر و یک‌ تن به کشور لبنان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه سوهان هویت و شناسنامه استان قم محسوب می‌شود، عنوان کرد: سال گذشته مبلغ 4 میلیون دلار سوهان به کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس، اتحادیه اروپا، کانادا و عراق صادر شده است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 77863

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/77863/صادرات-1400-کیلوگرم-سوهان-قم-قطر-لبنان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir