يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : 77865
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله سبحانی: مدیران جامعه اسلامی باید کارآمد باشند

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در جامعه اسلامی باید مدیران کارآمد و اهل عمل انتخاب شوند گفت: اگر بخواهیم جامعه را اداره کنیم باید سعه‌صدر داشته باشیم، مسئولان و مدیران کشور برای اینکه در کار خود موفق شوند باید انتقادپذیر باشند.
آیت‌الله سبحانی: مدیران جامعه اسلامی باید کارآمد باشند
آیت‌الله سبحانی: مدیران جامعه اسلامی باید کارآمد باشند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد،با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: هر کسی رسول اکرم(ص) را آزار و اذیت کند به عذاب عظیمی دچار می‌شود.

وی با بیان اینکه سیادت و انتساب به پیامبر(ص) دلیل بر عصمت افراد نیست افزود: حسینیه و مساجد زیادی در شهر قاهره مصر وجود دارد که توسط شیعیان فاطمیون ساخته‌ شده است.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: عمل صالح دلیلی بر صالح بودن فرد نیست بلکه حرکت در مسیر رضای الهی مدنظر است، انتساب به پیامبر(ص) به معنای پاکی کامل نیست و افرادی بودند که به پیامبر(ص) منسوب بودند ولی از نظر اعتقادی و عملی افراد سالمی نبودند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به آیه 60 سوره توبه عنوان کرد: منافقان برای کارشکنی در مسیر اهداف رسول اکرم(ص) شگردهای مختلفی به‌کار می‌بردند که یکی از آن‌ها مسئله تهمت‌زنی به ایشان بود، همچنین آن‌ها پیامبر(ص) را به دهن‌بینی متهم می‌کردند تا اثر سخنان ایشان در میان امت اسلامی کاهش پیدا کند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به اهمیت وحدت در اسلام گفت: برای ایجاد تقریب در جامعه اسلامی باید مشترکات میان مذاهب را تبیین کنیم تا مذاهب مختلف اسلامی بدانند که مشترکاتمان بیشتر از موارد اختلاف است.

وی با بیان اینکه خداوند قرآن کریم را به‌صورت تدریجی نازل فرمود تا ارتباط پیامبر اکرم(ص) با عالم وحی و ملکوت برقرار باشد تصریح کرد: اگر قرآن کریم به‌صورت یکجا نازل می‌شد، ارتباط رسول اکرم(ص) با عالم وحی قطع می‌شد.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه در جامعه اسلامی باید مدیران کارآمد و اهل عمل انتخاب شوند، گفت: اگر بخواهیم جامعه را اداره کنیم، باید سعه‌صدر داشته باشیم، مسئولان و مدیران کشور برای اینکه در کار خود موفق شوند باید انتقادپذیر باشند زیرا امیرمؤمنان(ع) یکی از ویژگی‌های مدیران و مسئولان تراز اسلامی را سعه‌صدر دانسته‌اند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه مدیر موفق و تراز اسلامی کسی است که درهای انتقاد را به روی خود باز می‌گذارد خاطرنشان کرد: مدیرانی که به انتقادات و پیشنهاد‌ها گوش نمی‌دهند و درهای انتقاد را به روی خود می‌بندند، در مدیریت موفق نخواهند بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccp4qm.2bqme8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما