کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله فقیهی: عربستان با رشوه به علمای دین آنها را از مسیر اسلام ناب جدا می‌کند

خبرگزاری تسنیم , 29 ارديبهشت 1398 ساعت 23:06

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان اینکه عربستان با رشوه دادن به علمای دین می‌خواهد آن‌ها را از مسیر اسلام ناب جدا کند، گفت: وهابیت و جهت‌گیری‌های پادشاه جاهل عربستان سعودی مصداق بارز انحراف از دین است.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله محسن فقیهی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی برگزار شد، اظهار داشت: یک دسته از علمای بنی‌اسرائیل تورات را مورد تحریف قراردادند اما دسته‌ای دیگر آن را به‌طور کامل تغییر داده و آن را مطابق امیال نفسانی و خواسته‌های خودشان نوشتند.

وی افزود: دین فروشی بدترین درآمد دنیا است، علما نباید با دین‌فروشی برای خود کسب‌وکار ایجاد کنند، متأسفانه گاهی کتاب‌هایی به چاپ می‌رسد و بعدازآن مشخص می‌شود که انحرافات بسیاری در آن‌ها وجود دارد بنابراین متولیان فرهنگی باید بسیار مراقب این‌گونه حربه‌های دشمن باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان ابراز داشت: امروز باید داست که اسلام التقاطی و دارای بدعت ارزشی ندارد، بلکه همه ما موظف هستیم به دنبال اسلام ناب محمدی باشیم

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه طلاب و روحانیون باید حقایق دینی را مطرح کرده و به وظایف خود عمل کنند، تصریح کرد: علما و روحانیون باید حقایق دینی را برای مردم بیان کنند، نباید به خاطر خواسته‌های نامشروع مردم بر حقایق اسلام سرپوش بگذاریم.

آیت‌الله فقیهی ادامه داد: تغییر احکام الهی در آیات و روایات مورد مذمت شدید قرارگرفته است، کسانی که آیات الهی را تحریف کرده و یا تغییر می‌دهند روز قیامت مورد شدیدترین عذاب‌ها قرار می‌گیرند.

وی با تأکید براینکه انسان نباید به خاطر انگیزه‌های مادی آخرت خویش را نابود کند،گفت: علمای قوم بنی‌اسرائیل برای به دست آوردن اندکی ثروت و مقام آخرت خویش را فروختند و حیات جاودانه خود را با متاعی اندک معاوضه کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: علمای دین نباید خواسته های غیر شرعی مردم را برای به دست آوردن جایگاه و ثروت توجیه کرده و در مسیر طلبگی نسبت به جنبه های مادی بی توجه باشند.

استاد حوزه علمیه بیان عنوان کرد: اینکه برخی از روحانیون برای به دست آوردن جایگاه اجتماعی مبانی حجاب اسلامی را زیر سؤال می برند کار درستی نیست.

آیت الله فقیهی بابیان اینکه عربستان با رشوه دادن به علمای دین می خواهد آنها را از مسیر اسلام ناب جدا کند، خاطر نشان کرد: وهابیت و جهت گیری های پادشاه جاهل عربستان سعودی مصداق بارز انحراف از دین است، علمای شیعه باید بسیار مراقب باشند تا در تبلیغ، تدریس و رفتارهای خود دچار انحراف نشوند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 77872

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/77872/آیت-الله-فقیهی-عربستان-رشوه-علمای-دین-مسیر-اسلام-ناب-جدا-می-کند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir