کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو خبرگان رهبری: ایران اسلامی به‌واسطه استقلال‌طلبی بزرگ‌ شده است

خبرگزاری تسنیم , 29 ارديبهشت 1398 ساعت 22:08

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان "باید قدردان نعمت‌های بزرگی که خدا به ما داده، باشیم" گفت: ملت‌های مسلمان تا زمانی که وابسته استکبار باشند بزرگ نمی‌شوند ولی اگر مستقل شوند به بزرگی می‌رسند، ایران اسلامی به‌واسطه استقلال‌طلبی بزرگ‌ شده است.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی ظهر امروز در مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: یکی از مضامین سوره ابراهیم موضوع استقلال و آزادی است، خداوند در این سوره به اهمیت استقلال در سیره حضرت موسی(ع) و برکات آن در سیره حضرت ابراهیم(ع) اشاره می‌کند.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم افزود: حضرت موسی(ع) را برای هدایت مردم فرستادیم، گفته شد ای موسی مردم را به‌یاد روزهای خدا بینداز، حضرت موسی(ع) خطاب به قوم خود گفت به‌یادآورید روزی را که خدا شما را از دست فرعونیان شکنجه‌گر نجات داد و به استقلال رسیدید.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام خمینی(ره) فرمود درود بر عاشورا، 15 خرداد و 22 بهمن و درود بر ایام‌الله و درود بر ملت شریف ایران، به‌راستی امثال روزهای انقلاب از مصادیق ایام‌الله هستند چون مردم را از دست طاغوت نجات داد.

مفسر قرآن کریم با اشاره به دوران سیاه رژیم پهلوی عنوان کرد: 60 هزار مستشار آمریکایی در کشورمان حضور داشتند و شاه حق مصونیت قضایی به آمریکا داده بود، شاه جزیره بحرین را به انگلیسی‌ها بخشید و 70 درصد جمعیت کشور بی‌سواد بودند و سن امید به زندگی در ایران 50 سال بود و امروز حداقل به 70 سال رسیده است.

حاج ابوالقاسم دولابی با بیان اینکه 22 بهمن از ایام‌الله است، ادامه داد: در زمان شاه 65 درصد نفت اسرائیل توسط ایران تأمین می‌شد و فقر در ایران اسلامی بسیار شدید بود و از هند و پاکستان پزشک می‌آمد.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم گفت: پروردگارتان اعلام کرد اگر شاکر باشید شما را بزرگ می‌کنم، نعمتی که سبب بزرگی انسان می‌شود استقلال است و کسی که قدردان نعمت استقلال باشد رشد کرده و به موفقیت می‌رسد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه "باید قدردان نعمت‌های بزرگی که خدا به ما داده باشیم"، اضافه کرد: ملت‌های مسلمان تا زمانی که وابسته به استکبار باشند بزرگ نمی‌شوند ولی اگر مستقل شوند به بزرگی می‌رسند، ایران اسلامی به‌واسطه استقلال‌طلبی امروز بزرگ‌ شده و ازنظر نظامی قدرت هشتم و ازنظر اقتصادی قدرت هجدهم برتر جهان است.

مفسر قرآن کریم افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم نسبت به استقلال و آزادی بیان مهمی دارند و فرمودند استقلال ملی به‌معنای رهایی از قدرت‌های زورگو است و همه موظف به حراست از انقلاب اسلامی با همه وجود هستند.

حاج ابوالقاسم دولابی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم خاطرنشان کرد: حضرت ابراهیم(ع) از مجاهدانی است که در برابر طاغوت زمان خود ایستاد و به‌دنبال استقلال و آزادی و اجرای فرامین الهی بود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 77873

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/77873/عضو-خبرگان-رهبری-ایران-اسلامی-به-واسطه-استقلال-طلبی-بزرگ-شده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir