دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 77883
منبع : خبرگزاری فارس

تفاهم‌ ستاد مبارزه با مواد مخدر و حوزه‌های علمیه سراسر کشور

قم نيوز : تفاهم نامه همکاری بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه به امضا رسید.
تفاهم‌ ستاد مبارزه با مواد مخدر و حوزه‌های علمیه سراسر کشور
تفاهم‌ ستاد مبارزه با مواد مخدر و حوزه‌های علمیه سراسر کشور
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور که یکشنبه شب شبرگزار شد اظهار کرد: این دومین جلسه ای بود که با دبیر کل مبارزه با مواد مخدر در قم برگزار شد.

وی افزود: در جلسه اول در مورد نقش آفرینی حوزه‌های علمیه در مبحث اجتماعی اعتیاد و آسیب‌های آن گفت و‌گو شد و خوشبختانه تفاهم نامه بین حوزه‌های علمیه و ستاد مبارزه با مواد مخدر منعقد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: محورهای مهمی  در این تفاهم نامه پیش بینی شده است؛ یک دوره مطالعات و تحقیقات در حوزه آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر و آگاهی بخشی به اساتید، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه انجام شده و همه این‌ها مقدمه ای است برای اینکه روحانیت در معالجه این بیماری اجتماعی نقش موثری ایفا کند.

وی یادآور شد: برای ورود در عرصه هم افزایی و همکاری جدی تر با ستاد چه در قم به عنوان مرکز و چه در استان‌ها، محورهایی امروز پیش پیش بینی شده و یک‌کمیته مشترک نیز تعیین شده و تاکید شده این کمیته‌های استانی با سرعت شکل بگیرد و یک‌برنامه پنج ساله نیز برای اجرای مفاد تفاهم نامه آماده شده است.

اسکندر مومنی نیز در حاشیه این مراسم گفت: در جلسه قبل پیش بینی شد که یک همکاری نظام مند بین حوزه‌های علمیه و ستاد مبارزه با مواد مخدر ایجاد شود.

وی خاطر نشان کرد: راهبرد اصلی در حوزه مواد مخدر پیشگیری است و در راس اقدامات پیشگیرانه نهادهای فرهنگ ساز، به خصوص حوزه‌های علمیه حضور دارند. با توجه به اینکه مردم کشور ما مردمی دین باور و معتقد به روحانیت هستند این پیشنهاد ارائه شد و مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفت در این فاصله مقدمات کار فراهم و این تفاهم نامه امروز امضا شد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در این تفاهم نامه زمینه‌های اجرایی کار پیش بینی‌شده است تا صرفا یک تفاهم کلی نباشد. یک کارگروه مشترک پیش بینی شده که در تمام استان‌ها این کارگروه راه اندازی شده و نظارت کاملی بر اقدامات حوزه‌های علمیه و بخش‌های مربوطه صورت می گیرد.

مومنی تاکید کرد: ما در عین حال که مقابله و درمان را ادامه می دهیم‌ اقدامات پیشگیرانه را در راس کار قرار خواهیم داد که نهادهای فرهنگی مانند حوزه‌های علمیه در این راه به ما کمک خواهند کرد و ثمره آن را در آینده خواهیم دید.

وی با اشاره به برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: یک برنامه کوتاه مدت و یک برنامه بلند مدت پنج ساله در دستور کار قرار دارد که کارگروه فعلی افقی کوتاه مدت تا سه ماه دیگر برای برنامه کوتاه مدت و همین طور پنج ساله برای برنامه بلند مدت را تدوین خواهد کرد.

وی در پایان در رابطه با راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ در ساماندهی معتادان متجاهر خاطرنشان کرد: فاز نخست پارک کرامت قم تا یک ماه آینده و فازهای بعدی آن تا پایان سال آماده بهره برداری خواهد بود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcc14qm.2bqm48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما