دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 77884
منبع : خبرگزاری فارس

تشکیل اردوگاه های ترک اعتیاد با تعامل سپاه و بسیج در 10 استان

قم نيوز : دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از تشکیل اردوگاه‌های ترک اعتیاد با تعامل سپاه و بسیج در ۱۰ استان کشور خبر داد و گفت: دو مرکز تاکنون افتتاح شده و مابقی نیز ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
تشکیل اردوگاه های ترک اعتیاد با تعامل سپاه و بسیج در 10 استان
تشکیل اردوگاه های ترک اعتیاد با تعامل سپاه و بسیج در 10 استان
به گزارش قم نیوز اسکندر مومنی در دیدار با آیت الله اعرافی که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد اظهار کرد: در موضوع آسیب‌ها پنج آسیب وجود دارد که مقام معظم رهبری شخصا هر 6 ماه آنها را با حضور سران قوا مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی افزود: در راس این آسیب‌ها مواد مخدر وجود دارد که ریشه بسیاری از دیگر آسیب‌ها نیز به شمار می‌آید‌.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: علت عامه ۵۵ درصد طلاق‌ها، منشا بسیاری از سرقت‌ها و بیماری‌های واگیردار مواد مخدر است؛ حدود ۷۰ درصد زندانیان به خاطر مواد مخدر زندانی شده اند که ۴۰ درصد آنها به صورت مستقیم و ۳۰ درصد به صورت غیر مستقیم با مواد مخدر ارتباط دارند.

مومنی خاطرنشان کرد: با توجه به اراده واحدی که بین سران قوا وجود دارد دو اولویت را تعیین کردیم؛ اولویت اول زمانی و کوتاه مدت برای معتادین متجاهر است که شامل اموری مثل جمع آوری، نگهداری، ساماندهی درمان و اشتغال است و اولویت دوم پیشگیری به صورت پایدار است.

وی در ادامه افزود: این الگو از اردوگاه‌های ترک اعتیاد با تعامل سپاه و بسیج در ۱۰ استان کشور در دست اجرا بوده که دو مرکز تاکنون افتتاح شده و مابقی نیز ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: اولویت اصلی ستاد پیشگیری است، باید تلاش کنیم معتاد جدیدی به این چرخه اضافه نشود البته یک نهاد به تنهایی قادر به پیشگیری نخواهد بود بلکه نیاز به تلاش همه آحاد کشور و نهادهای فرهنگ ساز دارد.

مومنی تصریح کرد: در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم و از نظر اقتصادی بیش از ۱۱ درصد تولید ناخالص ملی صرف موضوع مواد مخدر در زمینه مبارزه و دیگر بخش‌های آن می‌شود که برای یک کشور اسلامی چندان مطلوب نیست.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdoj05.yt05j6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما