دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 77888
منبع : خبرگزاری ايرنا
رئیس دانشگاه صنعتی قم:

طرح فرصت مطالعاتی اساتید در بخش های صنعتی قم اجرا می شود

قم نيوز :  رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: طرح سپری کردن فرصت مطالعاتی اساتید دانشگاه در بخش های صنعتی همزمان با سراسر کشور در این استان نیز اجرا می شود.
طرح فرصت مطالعاتی اساتید در بخش های صنعتی قم اجرا می شود
طرح فرصت مطالعاتی اساتید در بخش های صنعتی قم اجرا می شود
به گزارش قم نیوز جلال رضایی نور افزود: بر اساس دستورالعمل وزارت علوم، اساتید برای ارتقا و تبدیل وضعیت باید 6ماه به صورت مستمر در یک بخش صنعتی حضور یابند و در آن با ایجاد ارزش افزوده، منشا اثر باشند که برای اجرای هر چه سریعتر این دستورالعمل درقم، مشغول مذاکره با استانداری برای تسهیل آیین نامه های اجرایی آن هستیم.

وی بیان کرد: با اجرای این دستورالعمل، اساتید دانشگاه برای حضور موثر در بخش های صنعتی و عملیاتی کردن آموخته های خود تشویق می شوند که این مساله نقش موثری در بومی سازی صنایع و تحقق رونق تولید خواهد داشت.
وی با اشاره به تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه در اثر اجرای این طرح، ادامه داد: اساتید دانشگاه همچنین می توانند با ارائه راهکارهای جدید برای حفظ و تقویت روند تولید صنایع، فشار تحریم های ظالمانه دشمنان را کاهش دهند.

رضایی نور در ادامه با اشاره به اقدامات دانشگاه صنعتی قم برای تعامل گسترده با صنایع، گفت: تمامی استادان و دانشجویان این دانشگاه تلاش می کنند با مسائل و مشکلات حوزه صنعت استان و کشور آشنا باشند و بتوانند برای رفع آن در قالب طرح های علمی و کار گروهی، راهکار قابل اجرا ارائه دهند.

وی بیان کرد: درهمین رابطه طرح همیار صنعت، نخستین بار در کشور توسط استادان و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم درقالب کار تیمی پژوهش محور اجرا شد که در آن طرح گروه های دانشجویی به واحدهای صنعتی استان مراجعه کرده و با آسیب شناسی مشکلات موجود، راهکارهای مناسبی را برای برطرف شدن موانع تولید در قم ارائه می دهند.
وی با اشاره به سایر فعالیتهای دانشگاه صنعتی قم در مسیر کاربردی کردن هرچه بیشتر تحقیقات دانشگاهی، افزود: همچنین مرکز نوآوری این دانشگاه به عنوان یک حامی قابل اعتماد از طرح های علمی و اختراعات دانشجویی حمایت مادی و معنوی می کند تا این ایده ها بتوانند به محصولات صنعتی تبدیل و در بازار عرضه شوند.

دانشگاه صنعتی قم ازجمله 23 دانشگاه صنعتی در سراسر کشور می باشد که دارای 57 عضو هیأت علمی و 2 هزار دانشجو مشغول به تحصیل در 23 رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های فنی، مهندسی، برق، کامپیوتر و علوم پایه است.
2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود 90 درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.


انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdch66nq.23nq6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما