دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 77890
منبع : خبرگزاری فارس

استارت فوتسال قم براي ليگ برتر / تيمي كه 20 سال در حسرت قهرماني است

قم نيوز : نماينده فوتسال استان قم تمرينات و برنامه‌هاي آماده‌سازي خود را براي حضور موفق در دوره جديد رقابت‌هاي ليگ برتر فوتسال باشگاه‌هاي كشور رسما آغاز كرد.
استارت فوتسال قم براي ليگ برتر / تيمي كه 20 سال در حسرت قهرماني است
استارت فوتسال قم براي ليگ برتر / تيمي كه 20 سال در حسرت قهرماني است
به گزارش قم نوز امسال بیست و یکمین سال متوالی است که تیمی از فوتسال استان قم در سطح اول بازی‌های باشگاهی فوتسال ایران یعنی لیگ برتر حضور می‌یابد، در واقع فصل 1398 لیگ برتر فوتسال، دوره بیست و یکم برگزاری این مسابقات محسوب می‌شود که قم در تمامی آنها حضور داشته است.

 
3 نایب‌قهرمانی فوتسال قم در تاریخ لیگ برتر

در 20 دوره قبلی این بازی‌ها تنها سه نایب‌قهرمانی نصیب فوتسال استان قم شده که این سه عنوان نایب‌قهرمانی دو بار توسط تیم ارم‌کیش قم در سال‌های 1384 و 1387 و یک بار تیم صبای قم در سال 1391 رقم خورده و قم یک بار در سال 1396 دارای دو تیم در این سطح از مسابقات بوده است.


20 سال حضور قم در لیگ برتر با نام‌های متنوع

چالش بزرگ فوتسال قم در 20 سال گذشته این بوده که مرتب نام تیم‌های این استان در لیگ برتر تغییر می‌کند و دلیل این اتفاق عدم ثبات یک کادر مدیریتی و یک حامی مالی در فوتسال قم است، به همین دلیل فوتسال قم با نام‌های متنوعی همچون فراز، ارم‌کیش، کیش‌ایر، صبا، ماهان‌تندیس، آتلیه‌طهران، یاسین‌پیشرو و حالا سوهان محمد سیما در لیگ برتر به میدان رفته است.


تماشاگران قمی در حسرت قهرمانی لیگ برتر

در این سال‌ها فوتسال قم همواره تماشاگران و علاقمندان بی‌شمار خود را در حسرت قهرمانی لیگ برتر نگه داشته و حالا قمی‌ها به دوره جدید این مسابقات یعنی جام بیست و یکم در سال 1398 امیدوارند تا تیم سوهان محمد سیما خواسته و رویای آنها را جامه عمل پوشانده و قهرمانی لیگ برتر را به قمی‌ها نوید بدهد که البته بعید به نظر می‌رسد.


50 روز تا آغاز فصل جدید مسابقات

کمتر از 50 روز دیگر به شروع فصل جدید مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور باقی مانده و تیم فوتسال سوهان محمد سیما در مرحله نقل و انتقال بازیکن با چند مهره کلیدی فصل گذشته خود به توافق رسیده و چند بازیکن جدید نیز در بازار خرید این روزهای فوتسال ایران به زودی جذب می‌کند.
 

استارت تمرینات محمدسیما در خانه

در هر حال تمرینات و برنامه‌های آماده‌سازی تیم فوتسال سوهان محمد سیما به منظور حضور در فصل جدید لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های ایران از این هفته رسما آغاز شده تا این تیم زیر نظر سیدمهدی و سیدوحید غیاثی رسما برای حضور موفق در این لیگ استارت بزند و آماده لیگ جدید شود.

 
رقابت 26 هفته‌ای با 13 رقیب دیگر

این در شرایطی است که از سوی سازمان لیگ فوتسال ایران، زمان شروع مسابقات فصل جدید لیگ برتر فوتسال روز هفتم تیر ماه اعلام شده، ضمن اینکه قرعه‌کشی بازی‌ها روز چهارم خرداد ماه با حضور نماینگان تیم‌ها در کمیته فوتسال انجام و برنامه 26 هفته بازی‌های رفت و برگشت بین 14 تیم مشخص خواهد شد.

 
غیاثی: مسائل تیم باید درون این خانواده حل شود

سرمربی تیم فوتسال سوهان محمد سیما قم در نخستین جلسه تمرینی این تیم در جمع بازیکنان گفت: سرمایه‌گذاری روی جوان‌ها و استعدادها یکی از برنامه‌های جدی تیم در فصل جدید لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور است تا برای فوتسال قم در سال‌های آتی نیز پشتوانه‌سازی شود.

سیدمهدی غیاثی اضافه کرد: مسائل یک تیم همانند یک خانواده باید درون این خانواده حل شود، ضمن اینکه موفقیت تیم به یکپارچگی بازیکنان، اعضای کادر فنی، تک تک اعضای باشگاه و دلسوزان این تیم در کنار هواداران خونگرم، متعصب و همیشه حامی تیم‌های لیگ برتری فوتسال قم وابسته است.

وی راجع به تصمیم کادر فنی برای بستن ترکیب این تیم در دوره جدید لیگ برتر فوتسال تصریح کرد: به زودی با اضافه شدن بازیکنان جدید مد نظر کادر فنی، تمرینات و برنامه‌های آماده‌سازی تیم شکل خود را پیدا می‌کند اما روی موضوع میدان دادن به جوانان شایسته، همچنان جدی هستیم.

 
عملکرد موفق فوتسالیست‌های قمی در فصل 97 لیگ برتر

نماینده فوتسال قم در حالی آماده حضور موفق در بیست و یکمین دوره بازی‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور می‌شود که در دوره بیستم این مسابقات در سال 1397 با همین نام و با هدایت حسین صبوری و ترکیبی کاملا بومی به جمع چهار تیم برتر مرحله نهایی نیز رسید اما از راهیابی به فینال بازماند.

فوتسالیست‌های قم فصل گذشته در پایان 26 هفته بازی‌های رفت و برگشت بین 14 تیم رتبه ششم را کسب کردند و طبق مقررات بازی‌ها، به عنوان تیم ششم راهی مرحله پلی‌آف شدند تا برای راهیابی به جمع چهار تیم برتر با تیم سوم یعنی فرش‌آراء مشهد دیدار کنند، مصافی که یک بار در قم و یک مرتبه در مشهد موفق به شکست حریف خود شده و صعود کردند.

 
شکست برابر قهرمان آسیا و ناکامی در صعود به فینال

این تیم با وجود اینکه از آغاز فصل قبل با مشکلات مالی عدیده مواجه بود و بارها تمریناتش به خاطر اعتصاب بازیکنان تعطیل شد، در مرحله نیمه نهایی حریف تیم مس سونگون ورزقان شد، تیمی متمول که در فصل 1396 رتبه نخست و عنوان قهرمانی را کسب کرده بود و با ستاره‌های خود روی سکوی نخست جام باشگاه‌های سال 2018 آسیا نیز ایستاده بود.

با اینکه نماینده قم نمایش قابل قبولی در مقابل مس سونگون پرمهره داشت ولی در بازی‌های رفت و برگشت مرحله نیمه نهایی به این تیم باخت تا از رسیدن به دیدار فینال بازمانده و فصل را با عملکردی خوب از نظر نمایش بازیکنان اما بسیار ضعیف از نظر عملکرد مدیران خود پشت‌سر بگذارد.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcawan0.49n0o15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما