دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 77892
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
رئیس سازمان صنعت قم :

دومین واحد کربنات کلسیم کشور در قم راه اندازی می شود

قم نيوز : سیجانی گفت:این شرکت که نخستین واحد کربنات کلسیم کشور را در بوشهر ساخته است، به زودی دومین واحد کشور را در قم راه اندازی می‌کند.
دومین واحد کربنات کلسیم کشور در قم راه اندازی می شود
دومین واحد کربنات کلسیم کشور در قم راه اندازی می شود
به گزارش  قم نیوز محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت قم با اشاره به اتمام مذاکرات با شرکت سهامی فعال در حوزه گچ و آهگ گفت: این شرکت که نخستین واحد کربنات کلسیم کشور را در بوشهر ساخته است، به زودی دومین واحد کشور را در قم راه اندازی می‌کند.

سیجانی با بیان اینکه راهبرد‌ها و برنامه‌های استان قم در بخش‌های صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و تصویب شده است،عنوان کرد: تکالیف، زمان بندی و هدف گذاری لازم برای اجرای این راهبرد‌ها مشخص شده که برای تسریع در اجرای آن، بررسی، مطالعه و پیگیری برخی از این برنامه‌ها به شورا‌های تخصصی استان واگذار شده است.

وی تولید کاغذ و فرآورد‌های دارویی را از جمله محصولات خروجی واحد کربنات کلیسم دانست و افزود: ساخت واحد کربنات کلیسم که با فراوری آهک استحصال می‌شود، می‌تواند در تکمیل سه طرح نیمه تمام تولید کاغذ استان اثر قابل توجهی داشته باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های راهبردی برای توسعه پایدار معادن استان تصریح کرد: توسعه و تکمیل اکتشافات عناصر طلا، مس و آهن، فراوری مواد معدنی به ویژه گچ، آهک و منگنز و همچنین فعال کردن معادن راکد از جمله راهبرد‌های استان در حوزه معدن است.

انتهای پیام/113
https://qomnews.ir/vdcci4qm.2bqmo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما