دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 77893
منبع : خبرگزاری ايرنا

انتظارقم برای برپایی جشن پایان بی سوادی

قم نيوز : معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم گفت: از آنجایی‌که تنها 3 درصد استان بی‌سواد هستند، قم باید نخستین استانی برپا کننده جشن پایان بی‌سوادی باشد.
انتظارقم برای برپایی جشن پایان بی سوادی
انتظارقم برای برپایی جشن پایان بی سوادی
به گزارش قم نیوز سید محمدرضا هاشمی درجلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی قم درسالن معاونت سیاسی و امنیتی استانداری ادامه داد: نرخ باسوادی استان ازمیانگین کشوری بالاتر می باشد،بیش از 97 درصد از مردم قم باسواد هستند.
وی با اشاره به نتایج مثبت سوادآموزی در سطح روستاهای استان اضافه کرد: افزایش سواد و مهارت‌آموزی با بهبود و افزایش راندمان تولید ارتباط مستقیمی دارد.

وی جهت‌گیری اصلی سوادآموزی را روستاها ذکر کرد و گفت: بیش از 57 درصد از فعالیت‌های سوادآموزی در سطح روستاهای کشور برگزار می‌شود.

هاشمی تصریح کرد:110 روستای استان باید به‌صورت کامل تحت پوشش کلاس‌های سوادآموزی قرارگیرد، تعداد اندک روستاها در قم و فاصله کم آن با شهر از مزیت‌های شورای سوادآموزی استان دربرگزاری دوره‌های آموزشی است.
وی ادامه داد: اختلاف و فاصله سواد در بین روستاها و شهرهای کشور بعد از انقلاب اسلامی به 11 درصد رسیده که نشان از اهمیت و توجه نظام به مناطق محروم و روستایی است.

وی اضافه کرد:برای ریشه‌کنی بی‌سوادی درسطح روستاهای استان باید ازظرفیت جهاد کشاورزی استان نیز استفاده مناسبی شود.
هاشمی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد سمن ها در این استان در چهار سال گذشته تشکیل‌شده است، گفت:
از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد هدایت افراد بی سواد به کلاس های نهضت استفاده شود، قم می‌تواند به پایلوت کشوری در استفاده از ظرفیت سمن ها در مبحث سوادآموزی تبدیل شود.

وی با تأکید بر ضمانت اجرایی مصوبات شورای سوادآموزی استان گفت: این شورا یکی از شوراهای فعال در سطح ملی بوده اما باید مصوبات آن نیز به‌صورت کامل عملیاتی شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم پیگیر مصوبات شورای سوادآموزی استان نبوده درحالی‌که این مرکز علمی یکی از اعضای اصلی شوراست و رسالت ویژه‌ای نیز در این زمینه بر عهده دارد.

هاشمی ادامه داد: دستگاه‌ها و برخی واحدهای تولیدی متولی استان در مبحث سوادآموزی باید در 10 روز آینده آماری از افراد بی‌سواد خود را ارائه دهند.
طبق سرشماری رسمی کشور در سال 95، 33 هزار فرد بی سواد در استان قم وجود دارد.


انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcdsj05.yt05n6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما