دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 77901
منبع : خبرگزاری فارس

ارائه آموزش های سوادآموزی به 10 هزار نفر در قم

قم نيوز : معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: ۱۰ هزار و ۱۸۹ نفر در سال ۹۸ زیرپوشش سه برنامه سوادآموزی قرار خواهند گرفت که مجاز هستیم پنج درصد این برنامه‌ها را برای گروه سنی ۱۰ تا ۶۴ سال انجام دهیم.
ارائه آموزش های سوادآموزی به 10 هزار نفر در قم
ارائه آموزش های سوادآموزی به 10 هزار نفر در قم
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان قم در سال ۹۸ اظهار کرد: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در سال ۹۷ در مورد بسته جمعیتی دارای چند موضوع بود که موضوع چهارم آن آمادگی آموزش کلاس‌های سوادآموزی برای تحکیم‌ بنیان خانواده با اصلاح و تکمیل آموزش‌های عمومی درباره اصالت کانون خانواده و فرزند پروری است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: ۱۵ دستگاه تا کنون یک نماینده تام الاختیار خود را برای همکاری به شورای پشتیبانی سوادآموزی معرفی کردند.

وی تصریح کرد: اولویت سوادآموزی برای گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال است، ۱۰ هزار و ۱۸۹ نفر در سال ۹۸ زیرپوشش سه برنامه سوادآموزی قرار خواهند گرفت که مجاز هستیم پنج درصد این برنامه‌ها را برای گروه سنی ۱۰ تا ۶۴ سال انجام دهیم.

قاسمی نیا افزود: به خاطر محرومیت زدایی در بخش‌های روستایی و عشایری استان، اولویت آموزش را به گروه سنی ۱۰ تا ۶۴ اختصاص خواهیم داد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: برای اینکه امر سوادآموزی کاربردی تر شود در کنار آموزش خواندن و نوشتن، مهارت آموزی را نیز اجرا می‌کنیم و محور آن تشکیل مراکز یادگیری محلی است. هم اکنون چهار مرکز فعال غیردولتی داریم که در سال گذشته ۵۰ عنوان درس را به ۲ هزار نفر ارائه دادند.

وی یادآور شد: در سال گذشته علاوه بر چهار مرکز فعال غیر دولتی، ۵۵۰ کلاس سوادآموزی نیز تشکیل شد؛ بر اساس آمار رسمی سال ۹۵، در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۳۳ هزار نفر از مردم‌ استان قم اظهار بیسوادی کردند.

قاسمی‌نیا در مورد تشویق امر سوادآموزی اظهار کرد: در سال ۹۸ برای آموزش به افراد سالم مبلغ ۸۳۰ هزار تومان تا پایان سوم‌ ابتدایی و برای آموزش به فرد معلول یک میلیون و ۸۰۰ هزارتومان پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdfn05.yt05z6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما