دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 77902
منبع : خبرگزاری تسنیم

11 درصد تولید ناخالص ملی صرف مبارزه با مواد مخدر می‌شود

قم نيوز : دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بالغ‌ بر ۱۱ درصد از تولید ناخالص ملی در موضوعات مختلف در مسیر مبارزه با مواد مخدر هزینه می‌شود که رقم بسیار قابل‌توجهی است.
۱۱ درصد تولید ناخالص ملی صرف مبارزه با مواد مخدر می‌شود
۱۱ درصد تولید ناخالص ملی صرف مبارزه با مواد مخدر می‌شود
به گزارش قم نیوز سردار اسکندر مؤمنی در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد اظهار داشت: پیشگیری هدف اصلی این ستاد در مسیر مقابله و مبارزه با مواد مخدر است.

وی افزود: ریشه بسیاری از مشکلات و معضلات فرهنگی امروز کشور به مسئله اعتیاد برمی‌گردد، بیش از 75 درصد از طلاق‌های انجام‌ شده در کشور به دلیل اعتیاد یکی از زوجین بوده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد: بیش از 70 درصد از زندانیان امروز کشور به دلیل ارتباط با مواد مخدر در حبس قرار گرفته‌اند، علاوه بر این اعتیاد ریشه بسیاری از معضلات دیگر اجتماعی چون دزدی و برخی بیماری‌های واگیردار است.

مؤمنی عنوان کرد: توانمندسازی و ساماندهی معتادان متجاهر اولویت کوتاه‌ مدت این ستاد است، اردوگاه‌های تخصصی مانند پارک کرامت قم برای جمع‌آوری، درمان، نگهداری و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در 10 شهر کشور در دست بهره‌برداری است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پارک کرامت قم تأکید کرد: امید می‌رود فاز نخست این پارک در کمتر از یک ماه آینده به بهره‌برداری کامل رسیده و به محلی برای ساماندهی معتادان متجاهر تبدیل شود.

مؤمنی ابراز کرد: از بین 5 آسیب اولویت‌دار کشور که توسط مقام معظم رهبری احصا شده، مواد مخدر در صدر تمام آن‌ها قرار دارد که نشان از اهمیت و خطرات ناشی از این مصرف این قبیل مواد است.

 دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: علاوه بر برنامه کوتاه‌مدت این ستاد در ساماندهی معتادان متجاهر، فرهنگ‌سازی و پیشگیری از مواد مخدر نیز مهم‌ترین اولویت بلندمدت ستاد بوده که نیازمند همکاری تمام نهادهای فرهنگی به‌‌ویژه حوزه‌های علمیه است.

وی با اشاره به هزینه هنگفت مبارزه با مواد مخدر گفت: بالغ‌ بر 11 درصد از تولید ناخالص ملی در موضوعات مختلف در مسیر مبارزه با مواد مخدر هزینه می‌شود که رقم بسیار قابل‌توجهی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcewo8f.jh8f7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما