دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب : 77908
منبع : خبرگزاری فارس

قم آماده برگزاری مراسم معنوی شب‌های قدر

قم نيوز : دستگاه‌های اجرایی قم برای هر چه با شکوه برگزار شدن مراسم معنوی لیالی قدر اعلام آمادگی کردند.
قم آماده برگزاری مراسم معنوی شب‌های قدر
قم آماده برگزاری مراسم معنوی شب‌های قدر
به گزارش قم نیوز جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر ظهر امروز به ریاست یونس عالی پور معاون هماهنگی امور زائرین در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد.

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران در این جلسه گفت: طی سنوات گذشته شب ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان شب‌های شلوغی را در مسجد مقدس جمکران پیش رو خواهیم داشت و با توجه به اینکه امسال شب ۲۳ ماه مبارک‌رمضان مصادف با شب چهارشنبه شده است پیش بینی می‌شود با ازدحام جمعیت مواجه شویم.

ابراهیم صدوقی اظهار داشت: با توجه به گستردگی کار، در صحن جامع امام مهدی (ع) جهت مفروش کردن نیاز به مساعدت نهادهای موجود در استان داریم و تقریباً برای فضای ۴۰ هزارمتری این صحن یک چهارم فرش کم داریم.

وی حضور اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها و همچنین مسئولین  ناظر بر این کار را بسیار ضروری دانست و گفت: حضور اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و مسئولین ناظر بسیار با اهمیت است تا پس از مراسم سرویس دهی مناسب صورت گیرد، با مجموعه‌های اورژانس و هلال احمر نیزطبق روال گذشته هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف قم هم در این جلسه خاطرنشان کرد: در تمام بقاع متبرکه اجتماعات مردمی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام یوسف احمدی اظهار کرد: در بقعه متبرکه امامزاده سید علی(ع) به دلیل توزیع وعده سحری اجتماع جمعیت بسیار زیاد بوده و باید به‌عنوان یک نقطه ویژه در شب‌های قدر امسال دیده شود.

وی زمان شروع مراسم را ساعت ۲۳:۳۰  و زمان پایان مراسم را ساعت ۲ بامداد اعلام کرد.

محسن اوروجی مدیرکل مدیریت بحران در این جلسه یادآور شد: با همکاری دستگاه‌های مربوطه خود از جمله اورژانس، آتش نشانی و هلال احمر جهت ایمنی بیشتر مراسم از هم اکنون آمادگی کامل خود را اعلام می‌کنیم.

معاون اجرایی حرم مطهر حضرت معصومه (س) ابراز کرد: همکاری و هماهنگی‌های اولیه با نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، اورژانس و آتش نشانی در خصوص برنامه های لیالی قدر انجام شده است.

هادی محمود نژاد افزود: خدمات در حوزه امانتداری، درمانی و دیگر موارد در حد نیاز و بضاعت حرم مطهر انجام خواهد شد.

وی در مورد محل استقرار زائرین در شب‌های قدر گفت: محل استقرار برادران در رواق بالاسر، رواق شهید مطهری، مسجد طباطبایی، شبستان‌ امام و صحن‌ صاحب الزمان (ع) و محل استقرار خواهران صحن امام رضا (ع)، شبستان مسجد اعظم، بادبان‌های شرقی و غربی، شبستان امام‌ خمینی (ره) و شبستان نجمه خاتون خواهد بود.

محمودنژاد زمان شروع برنامه در حرم مطهر را ساعت ۲۲ و پایان مراسم را ساعت ۲ بامداد اعلام‌کرد.

سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم در این جلسه عنوان کرد: در حوزه پیش بیمارستانی و اورژانس ۱۱۵جلسات متعددی برای اقدام‌های مورد نیاز برگزار شده است.

مهدی فراهانی خاطر نشان کرد: در مجموع ۵۷ دستگاه آمبولانس، بالگرد و دیگر خودروهای امدادی همزمان با شب‌های قدر در خدمت شهروندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaaon0.49n0w15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما