کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیسوادی در قم به کمتر از 3 درصد رسیده است

خبرگزاری فارس , 30 ارديبهشت 1398 ساعت 18:24

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم گفت: قبل از انقلاب میزان بیسوادان کشور ۵۴ درصد و هم اکنون به کمتر از پنج درصد رسیده است، همچنین میانگین افراد باسواد در استان قم ۹۷ درصد است.


به گزارش قم نیوز سیدمحمدرضا‌هاشمی ظهر امروز در اولین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان قم در سال ۹۸ گفت: لازم است دستگاه‌هایی که مصوباتی را برعهده می‌گیرند برای انجام آن تلاش نمایند.

وی با انتقاد از دانشگاه علوم‌ پزشکی اظهار داشت: دانشگاه علوم‌ پزشکی در جلسه‌های خود بسیار پیگیر هستند اما در این گونه جلسه‌ها حضور ندارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم تاکید کرد: دستگاه‌ها موظف هستند تا ۱۰ روز آینده نماینده تام الاختیار خود را به شورای پشتیبانی سوادآموزی معرفی نمایند.

هاشمی یادآور شد: قبل از انقلاب میزان بیسوادان کشور ۵۴ درصد و هم اکنون به کمتر از پنج درصد رسیده است. میانگین باسوادان کشور ۹۵ درصد و در استان قم ۹۷ درصد است.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۷ درصد برنامه‌های سوادآموزی در سطح روستاها بوده و باید ۱۱۰ روستای استان به صورت کامل تحت پوشش سوادآموزی قرار بگیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ابراز کرد: در دولت تدبیر و امید چندین برابر دولت‌های گذشته تشکل‌ها شکل گرفته است و از این ظرفیت می‌توان جهت با سواد کردن افراد استفاده کرد.

هاشمی موتور محرکه هر جلسه و اجرای مصوبه‌ها را مدیران عنوان کرد و گفت: مصوبه‌ها باید ضمانت اجرایی داشته و حتماً به صورت کامل انجام شود.

وی در پایان حضور اتباع خارجه در استان قم را ۱۴ درصد بیشتر از دیگر نقاط کشور عنوان کرد و اظهار داشت: برای اتباع خارجه قابل باور نیست که جمهوری اسلامی ایران برای سوادآموزی اتباع تا این حد اهمیت قائل است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 77910

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/77910/بیسوادی-قم-کمتر-3-درصد-رسیده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir