دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۳
کد مطلب : 77912
منبع : خبرگزاری فارس

ثمرات وقف در امدادرسانی به سیل‌زدگان مشهود بود

قم نيوز : مدیرکل اوقاف استان قم گفت: هر آنچه این اداره کل در امدادرسانی به سیل‌زدگان انجام داد، گوشه‌ای از ثمرات وقف بود که در این حادثه به خوبی دیده شد.
ثمرات وقف در امدادرسانی به سیل‌زدگان مشهود بود
ثمرات وقف در امدادرسانی به سیل‌زدگان مشهود بود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عباس اسکندری در آیین شکرانه خدمت ویژه تجلیل از امدادگران، جوانان و داوطلبان و خیرین قم در سیل‌های اخیر کشور با بیان اینکه تلاش و همت جهادی جمعیت هلال احمر قم، مجمع خیرین و طلاب و نیروهای مردمی موجب کمک‌رسانی گسترده و هماهنگ به سیل‌زدگان شده اظهار کرد: به حق می‌توان گفت هلال احمر شکوه خدمت و ایثار را در حادثه سیل به نمایش گذاشت.

وی افزود: اینکه انسانی را از خطر و گرفتاری نجات دهیم، کار بسیار پرارزشی است و هلال احمر نیز در همین مسیر گام بر می‌دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه این اداره کل به نمایندگی از کسانی که در ماجرای سیل خدمت کردند وارد میدان شد خاطرنشان کرد: واقفانی که املاک خود را در دوره‌های مختلف برای کمک به مردم وقف کرده‌اند هم در این مسأله سهیم هستند چرا که آنها نیازهای روز و آینده را مد نظر داشته‌اند و زمینه خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان را با وقف دارایی‌شان به وجود آورده‌اند.
وی ادامه داد: در ماجرای سیل استان‌های خوزستان و لرستان، گوشه‌ای از ثمرات وقف در قالب کاروانی شامل مایحتاج مورد نیاز حادثه‌دیدگان به وسیله خدمت‌گزاران بقاع متبرکه تهیه و ارسال شد که در واقعی هدیه‌ای به نیابت از واقفان برای آنها بود.
اسکندری با اشاره به برپایی موکب علی بن جعفر(ع) در شهر اهواز برای پخت و توزیع غذای گرم در بین سیل‌زدگان عنوان کرد: این موکب به مدت دو هفته حضوری جدی در منطقه داشت و بخشی از نیاز مردم را تامین کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه شکوه و عظمت همراهی و همدلی و وحدت و ایثار و انسجام و گذشت مردم ایران را در حادثه سیل شاهد بودیم گفت: تمام مردم ایران در خلق این حماسه سهیم بودند و نشان دادند کشور آماده رویارویی با حوادث است هر چند استکبار در این حوادث خوی ددمنشانه خود را نشان داد.
وی ادامه داد: مردم ثابت کردند می توانیم روی پای خود بایستیم، مردم ایران به ویژه نیروهای هلال احمر رادمردی و توانمندی خود را به رخ جهان کشید و نشان داد قادر است در برابر مشکلات بایستد.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم با بیان اینکه امیدواریم برکات الهی شامل حال ما شود گفت: نزول باران اگر چه کمبود آب را در کشور برطرف کرد اما در غم عزیزان سوگوار شدیم.
اسکندری افزود: بهترین مردم را داریم که در صیانت از ارزش‌های اسلامی ایستاده اند و الگوی جهان هستند و رهبری بی همتا در جهان اسلام داریم.
گفتنی است در پایان این مراسم از جمعی از فعالان اقتصادی، خیرین و همچنین کارکنان، امدادگران و داوطلبان و جوانانی که در این روزها به یاری سیل‌زدگان شتافته بودند با اهدای لوح و هدایایی به رسم یادبود تقدیر شد.
همچنین تقدیر ویژه ای هم از مدیرکل اوقاف استان قم به دلیل ارسال مایحتاج ضروری سیل زدگان و برپایی موکب اوقاف قم در آستان مقدس امامزاده علی بن مهزیار(ع) شهر اهواز و توزیع غذای گرم در بین شهرهای مختلف استان خوزستان صورت گرفت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf01de.w6deyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما