کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شرکت ۳ هزار دختر عضو کانون‌های مساجد در جشن سراسری روزه‌اولی‌ها

خبرگزاری فارس , 1 خرداد 1398 ساعت 4:56

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از شرکت بیش از 3 هزار دختر عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در جشن سراسری روزه اولی ها که در استان‌های مختلف کشور برگزار شد، خبر داد.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ‌حبیب رضا ارزانی سه شنبه شب در حاشیه برگزاری مراسم جشن روزه اولی‌ها ویژه دختران عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ماه مبارک رمضان به طور منسجم و هماهنگ در کل کشور، جشن سراسری روزه اولی‌ها را ویژه دختران و پسران عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می‌کند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: همزمان با میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع)، بیش از 3 هزار دختری که به سن تکلیف رسیدند و نخستین سالی است که روزه می‌گیرند، در مکان‌های عبادی و معنوی مانند مساجد و امامزاده‌ها گرد هم جمع می‌شوند و این روز را جشن می‌گیرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ارزانی در ادامه با بیان اینکه رویکرد ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، رویکرد خانواده‌محور است، گفت: ما معتقدیم که اگر قرار است در جامعه اتفاقی رخ دهد، باید از نسل نوجوان شروع کرد.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم در ایام اوقات فراغت از ظرفیت کودکان و نوجوانان مسجدی استفاده و زمینه انس آنان را با معارف اسلامی فراهم کنیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تأکید کرد: شاخص برنامه ما برای کودکان و نوجوانان مسجدی، اوقات فراغت تابستان است که از اول تیرماه کلید می‌خورد و به مدت 50 روز ادامه دارد.

وی بیان کرد: پایه برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مسجد است و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری ویژه مخاطبان برگزار می‌کنیم، از جمله محافل انس با قرآن، تربیت مربیان قرآنی و فعالیت‌های قرآنی در خانه‌های نور است و هم اکنون هزار و 499 خانه نور در مساجد کشور فعال هستند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: هم اکنون بیش از 24 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور وجود دارد که همه آنها در ایام اوقات فراغت فعال هستند و برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کنند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 77964

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/77964/شرکت-۳-هزار-دختر-عضو-کانون-های-مساجد-جشن-سراسری-روزه-اولی-ها

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir