چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 77974
منبع : خبرگزاری فارس

بازگشت بي‌ثمر قمي‌ها از سفر استانبول

قم نيوز : نمايندگان استان قم مسابقات ليگ جهاني كاراته‌وان در كشور تركيه را با دست خالي از پيكارهاي دو بخش كاتا و كوميته به پايان رساندند.
بازگشت بي‌ثمر قمي‌ها از سفر استانبول
بازگشت بي‌ثمر قمي‌ها از سفر استانبول
به گزارش قم نیوز در شرایطی که دومین مرحله لیگ «سری آ» کاراته‌وان جهان با حضور نزدیک به دو هزار کاراته‌کا از کشورهای مختلف دنیا به میزبانی کشور ترکیه به انجام رسید، تمام چهره‌های شاخص کاراته کشورمان در هر دو بخش آقایان و بانوان نیز در این تورنمنت مهم حضور داشتند.

 
حذف مهدی‌زاده از پیکارهای وزن منهای 67 کیلوگرم

در این رقابت‌ها امیر مهدی‌زاده سرشناس‌ترین چهره کاراته قم بود که در وزن منهای 67 کیلوگرم مردان به میدان رفت و با سه پیروزی و یک شکست از گردونه رقابت‌ها حذف شد، ضمن اینکه مرتضی نعمتی در وزن منهای 55 کیلوگرم کومیته و معصومه فرجی در کاتای انفرادی این دوره حاضر بودند.


شکست نعمتی مقابل حریف مطرح ازبکستانی

مرتضی نعمتی که از رقابت‌های رده‌های سنی پایه کاراته آسیا مدال دارد در دور نخست از پیکارهای لیگ جهانی «سری آ» کاراته‌وان به میزبانی استانبول برابر الخاندرو سانتیاگو از اسپانیا با نتیجه پنج بر صفر به پیروزی رسید و در دور دوم مقابل ولادیسلاو تولستوف از روسیه هشت بر سه برنده شد.

این کاراته‌کای مستعد قمی در دور سوم کاراته‌کای اهل کشور هنگ‌کنگ به نام «هو چون لی» را با نتیجه پنج بر صفر حذف کرد و در چهارمین مسابقه خود برابر دارنده مدال طلای امیدهای آسیا در سال ۲۰۱۹ از کشور قزاقستان ۳ بر صفر به برتری رسید اما در مرحله پنجم به صدرالدین سایماتوف ازبکستانی دارنده نشان برنز لیگ جهانی کاراته‌وان ۲۰۱۹ در کشور مراکش باخت تا به مدال نرسد.


فرجی نخستین دختر کاتاروی قم در لیگ جهانی

معصومه فرجی که نخستین دختر کاراته‌کای قم در ادوار مختلف مسابقات لیگ جهانی کاراته‌وان محسوب می‌شود، به عنوان یکی از ایرانی‌های حاضر در این مسابقات برای کسب رتبه‌های برتر کاتای انفرادی به میدان رفت اما در گروه ۱۱ نفره خود با اجرای کاتای پاپورن رتبه پنجم را کسب کرد.

فرجی که همراه با تیم کاراته مرداس قم موفق به کسب مقام قهرمانی پیکارهای فصل 98 – 1397 سوپر لیگ کاراته ایران شده است، با شایستگی به کار خود در گروهی که هفت کاتاروی دارای رنکینگ جهانی در آن حاضر بودند پایان داد، امتیاز فنی این کاراته‌کا در این گروه وی را در رتبه سوم قرار داد اما نداشتن رنکینگ جهانی سبب پیشی گرفتن رقبای فرجی از وی شد.

 
قهرمانی ایران بالاتر از ترکیه و ژاپن

این در شرایطی است که تیم کشورمان با کسب 6 مدال طلا و سه برنز عنوان قهرمانی دومین مرحله لیگ سری آ کاراته‌وان جهان در کشور ترکیه را از آن خود کرد، رقابت‌هایی که کاراته‌کاهای 103 کشور دنیا در آن حاضر بودند و تیم میزبان یعنی ترکیه با چهار طلا، دو نقره و سه برنز نایب‌قهرمان شد، ضمن اینکه ژاپنی‌ها میزبان بازی‌های المپیک 2020 سوم شدند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdon05.yt0556a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما