کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری اعتکاف رمضانیه در مسجد مقدس جمکران

خبرگزاری فارس , 1 خرداد 1398 ساعت 12:00

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اعلام برگزاری دومین اعتکاف رمضانیه در مسجد مقدس جمکران، گفت: ۵۰۰ نفر از خواهران و برادران در دهه سوم ماه مبارک در این مسجد معتکف می‌شوند و حدود ۱۰۰ نفر از خادمان به آنها خدمت‌رسانی می‌کنند.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام یاسین حسین‌آبادی با اعلام برگزاری اعتکاف رمضانیه در مسجد مقدس جمکران برای دومین سال پیاپی در این مکان مقدس، اظهار کرد: تا کنون نزدیک به دو هزار نفر برای شرکت در این اعتکاف از طریق سایت مسجد ثبت نام کرده اند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: با توجه به اینکه ظرفیت حضور معتکفان شامل ۲۵۰ نفر از برادران و ۲۵۰ نفر از خواهران یعنی جمعًا ۵۰۰ نفر است، پس از قرعه کشی از میان همه ثبت نام‌کنندگان، ۵۰۰ نفر انتخاب و امکان حضورشان در اعتکاف رمضانیه میعادگاه منتظران از طریق ارسال پیامک به آنها اطلاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه پذیرش معتکفان از غروب روز نوزدهم ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود، گفت: برای یک دهه اعتکاف رمضانیه، برنامه‌های متنوع فرهنگی معنوی شامل نهج‌البلاغه خوانی، صحیفه‌سجادیه خوانی، برپایی کرسی های درس اخلاق، شبی با شهدا، جلسات سخنرانی و … تدارک دیده شده است.

حسین‌آبادی اعلام کرد: اعتکاف برادران در مسجد امام علی(علیه السلام) و اعتکاف خواهران در مسجد حضرت زهرا(سلام الله علیها) مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتکاف رمضانیه در مسجد مقدس کاملا رایگان و با کمک خیران و نذورات مردمی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: نزدیک به 100 نفر از خادمان در طول این ۱۰ روز و به صورت شیفت بندی به معتکفان خدمت رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 77977

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/77977/برگزاری-اعتکاف-رمضانیه-مسجد-مقدس-جمکران

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir