چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 77982
منبع : خبرگزاری تسنیم

بیش از ۱۰۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در قم پرداخت شد

قم نيوز : مدیرکل تعاون و کار استان قم با اشاره به مراجعه ۶۶۷ طرح برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی گفت: از این تعداد ۳۵۸ طرح منجر به انعقاد قرارداد شد که از این تعداد ۳۴۳ طرح در بانک مصوب پرداخت شدند که مبلغ حدود ۱۰۶ میلیارد و ۸۶۴ میلیون تومان می‌شود.
بیش از ۱۰۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در قم پرداخت شد
بیش از ۱۰۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در قم پرداخت شد
به گزارش قم نیوز مصطفی کاویانی با اشاره به نحوه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در استان قم اظهار داشت: وام مشاغل روستایی در استان کم بهره، 6 درصد و 10 درصد است که شامل مشاغل ایجادی و سرمایه در گردش می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به مراجعه حدود 667 طرح برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی گفت: از این تعداد 358 طرح منجر به انعقاد قرارداد شده است که از این تعداد 343 طرح در بانک مصوب پرداخت شدند که مبلغ حدود 106 میلیارد و 864 میلیون تومان می‌شود.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به این افراد منجر به اشتغال‌زایی 1628 نفر می‌شود، ادامه داد: وام‌هایی که زیر نرخ مصوب 18 درصد هستند بایستی تمام موارد آن به‌صورت شفاف و روشن در سایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلاع‌رسانی ‌شوند.

کاویانی با بیان اینکه 4 بانک در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی استان قم دخیل بوده‌اند، خاطرنشان کرد: 22 طرح مربوط به بانک توسعه تعاون، 160 طرح مربوط به بانک کشاورزی، 66 طرح مربوط به پست‌بانک و 95 مورد نیز مربوط به صندوق کارآفرینی امید بوده که درمجموع 363 طرح هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به جزئیات اشتغال‌زایی این طرح‌ها گفت: میزان اشتغال‌زایی  بانک توسعه تعاون 161 مورد، 737 مورد اشتغال مربوط به بانک کشاورزی، 456 مورد اشتغال  مربوط به صندوق کارآفرینی امید و 274 مورد نیز مربوط به پست‌بانک بوده است.

وی با تأکید بر اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی تمام شماری شده و تماماً‍ موردبررسی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: تعداد اندکی از موارد که وام را در محلی که باید هزینه می‌کرده‌اند هزینه نکرده‌اند باید کل مبلغ وام را به‌روز برگردانند.

کاویانی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی با شرایط خاص بوده و این وام‌ها حمایتی است، تصریح کرد: شرایط دریافت این وام از شرایط  به‌صورت عادی آسان‌تر بوده و حساسیت بیشتر بر روی ایجاد اشتغال است، باید طرح در دستگاه اجرایی مصوب شده و از دستگاه اجرایی به کمیته فنی آمده  و از طریق کمیته فنی به بانک برود؛ در واقع افرادی که تسهیلات به آن‌ها پرداخت می‌شود عملاً باید تضمین‌های لازم را برای ایجاد اشتغال بدهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در پایان گفت: بیشترین حجم وام‌های پرداخت‌شده اشتغال روستایی مربوط به بخش کشاورزی هستند و 45 درصد وام در این بخش هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdccioqm.2bqm48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما