چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 77984
منبع : خبرگزاری تسنیم

۲۰ روستای قم با تانکر آبرسانی می‌شود

قم نيوز : مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: پروژه‌های آب‌رسانی سیار شامل ۵۰ روستا می‌شوند و برای امسال هم پیش‌بینی‌ها این بوده که حدود ۲۰ روستا از طریق آب‌رسانی سیار تأمین آب شوند.
۲۰ روستای قم با تانکر آبرسانی می‌شود
۲۰ روستای قم با تانکر آبرسانی می‌شود
به گزارش قم نیوز محمد احمدی جبلی با اشاره به اعتبارات تخصیص‌یافته به شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی اظهار داشت: در سال جاری مبلغ 150 میلیون یورو معادل 1400 میلیارد تومان و 700 میلیارد تومان هم از بودجه عمومی برای آب‌رسانی به روستاها و ایجاد مجتمع‌های آب‌رسانی اختصاص‌ یافته است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان قم با بیان اینکه آب‌رسانی قریب به 50 روستا از سال 94 تاکنون انجام‌ شده است، افزود: امسال هم پیش‌بینی حدود 65 میلیارد تومان اعتبار برای ادامه کار آب‌رسانی داریم.

وی با اشاره به اقداماتی که به‌منظور آب‌رسانی در بخش‌های 5 گانه استان انجام‌گرفته است، عنوان کرد: امسال آب‌رسانی به 18 روستای قمرود، روستاهای بخش کهک ازجمله کرمجگان و بیدهند و روستای سنجگان در بخش سلفچگان را در دستور کار داریم؛ همچنین در بخش‌ها خلجستان و جعفرآباد نیز در حال پیگیری هستیم تا با تخصیص اعتبارات لازم در سال آینده برنامه‌های آب‌رسانی به این دو بخش را به انجام رسانیم.

احمدی جبلی با اشاره به پیش‌بینی 65 میلیارد تومان اعتبار در سال جاری برای انجام پروژه‌های آب‌رسانی گفت: سهم استان قم از اعتبارات ملی مقداری کمتر بوده و در حال پیگیری هستیم تا حداکثر اعتبارات را دریافت کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان قم با تأکید بر اینکه اعتبارات اختصاص‌یافته به قم استانی نبوده و ملی است، خاطرنشان کرد: با توجه به محدود و کم بودن اعتبارات استانی، از این اعتبارات عمدتاً برای تعمیر و نگه‌داری استفاده می‌کنیم و سهم احداث کم است.

وی با اشاره به روستاهایی که با تانکر آب‌رسانی می‌شوند، یادآور شد: پروژه‌های آب‌رسانی سیار شامل 50 روستا می‌شوند و برای امسال هم پیش‌بینی‌ها این بوده که حدود 20 روستا از طریق آب‌رسانی سیار تأمین آب شوند.

احمدی جبلی در پایان اظهار امیدواری کرد: با توجه به بارندگی‌هایی که داشتیم تابستان امسال حداکثر 20 روستا با تانکر آب‌رسانی خواهند شد که بیشتر این روستاها مربوط به بخش مرکزی و دهستان قمرود هستند.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdceeo8f.jh8fvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما