کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله سبحانی: عذر خیانت‌کاران در جنگ ایران و عراق پذیرفته نیست

خبرگزاری تسنیم , 1 خرداد 1398 ساعت 16:45

مرجع تقلید شیعیان گفت: گاهی برخی از کسانی که در دوران جنگ به ایران صدمه زدند عذرخواهی می‌کنند اما عذرشان پذیرفته نیست زیرا این عذرخواهی نوعی حیله و پوشش برای کارهای نادرست‌شان است.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) با اشاره به تبعات و آفات گناه اظهار داشت: خدا نکند انسان به خاطر تکرار گناه آن را حسنه بداند.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم افزود: مردان و زنان منافق از یک قماش و جنس هستند، منافقین می‌گفتند که به رسول خدا(ص) ایمان نیاورید که منکری از این موضوع بالاتر نیست.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به جایگاه دین اسلام بیان کرد: اسلام برای همه ابعاد جامعه اسلامی برنامه دارد، انسان باید در همه امور خود خداوند را مد نظر قرار دهد زیرا امید و توکل بر غیر خداوند انسان را از مسیر بندگی منحرف می‌سازد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه انسان باید از ارتکاب گناه پرهیز کند تا قبح گناه برایش از بین نرود، ادامه داد:انسان اگر یک گناه را به صورت مکرر انجام دهد، به گناه کردن عادت کرده و گناه را حسنه می‌پندارد.

آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: افرادی که از دستورات الهی پیروی نکرده و نسبت به آن بی‌توجه باشند خدا را فراموش کردند و خداوند نیز فیوضات الهی را برای آنها قطع می‌کند.

وی بیان کرد: یاد خدا و اعتقاد به خدا سبب می‌شود که انسان از هرگونه وابستگی به غیر خدا بریده شود، اگر به خدا معتقد باشیم به غیر خدا متکی می‌شویم.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: گاهی برخی از کسانی که در دوران جنگ به ایران صدمه زدند عذرخواهی می‌کنند اما عذرشان پذیرفته نیست زیرا این عذرخواهی نوعی حیله و پوشش برای کارهای نادرستشان است و  در دل خود از کارهایی که علیه جمهوری اسلامی انجام دادند راضی هستند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 77994

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/77994/آیت-الله-سبحانی-عذر-خیانت-کاران-جنگ-ایران-عراق-پذیرفته-نیست

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir