کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار مدیریت بحران؛ تدبیری برای وقوع سیلاب‌های احتمالی در قم شود

خبرگزاری تسنیم , 1 خرداد 1398 ساعت 18:35

مدیرکل مدیریت بحران قم گفت: حجم قابل‌‌توجهی از سدهای استان پر بوده و در صورتی‌ که حجم بارندگی‌های سال آبی جدید نیز مانند امسال باشد وضعیت شهر قم مانند شهرهای جنوبی کشور می‌شود.


به گزارش قم نیوز محسن اوروجی ظهر امروز در نشست شورای فنی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: برای ایمن‌سازی خط آهن محدوده کوه یزدان باید تدبیر درستی در قم اندیشیده شود.

وی با اشاره به مشکلات آب‌گرفتگی راه‌آهن کوه یزدان ادامه داد: متقارن شدن خط آهن محدوده کوه یزدان با سایت تخلیه نخاله شهرداری در زمان بارندگی‌های شدید مشکلات زیادی را به‌وجود می‌آورد.

مدیرکل مدیریت بحران قم تأکید کرد: حجم بسیار زیادی از سدهای کوچری و سد 15 خرداد قم به مرز تکمیل شدن نهایی رسیده و درصورتی‌که حجم بارندگی‌های سال آینده نیز مانند امسال باشد، 400 مترمکعب بر ثانیه آب وارد شهر قم می‌شود که وضعیت استان را بحرانی‌تر از وضعیت شهرهای جنوبی کشور می‌کند.

اوروجی تأکید کرد: در وقوع سیلاب اخیر در قم، مسائلی از قبیل تجاوز به حریم رودخانه و وضعیت روستاهای استان به‌صورت دقیق بررسی‌شده است، باید از تجربه امسال وقوع سیلاب در قم برای کاهش آسیب و خسارت‌های مادی استفاده کرد.

وی عنوان کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری و وجود سدهای مهمی چون کوچری و 15 خرداد در کنترل سیلاب‌های اخیر در قم نقش به‌سزایی به‌جای گذاشت، ورود سیلاب به حریم رودخانه قم از همان ابتدای آغاز بارش‌ها کنترل و مدیریت شد.

مدیرکل مدیریت بحران قم با اشاره به تدابیر انجام‌شده برای کنترل سیلاب در قم تأکید کرد: با توجه به احتمال بارندگی در روزهای آینده و همچنین آب شدن برف کوه‌های بالاسر، باید نسبت به کنترل و مدیریت سیلاب تدابیر لازم اندیشیده شود.

اوروجی ادامه داد: با توجه به وضعیت سدهای استان باید تدابیر لازم برای جلوگیری از وقوع سیلاب تا قبل از آغاز فصل آبی جدید صورت گرفته و در صورت نیاز طرح‌های جدید آبخیزداری نیز احداث شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم نیز تأکید کرد: متأسفانه نظارت و کنترل مناسبی به‌روی میل‌گردهای مورد استفاده در طرح‌های عمرانی استان صورت نمی‌گیرد.

محسن بهشتی ابراز کرد: مشکلات آب‌گرفتگی راه‌آهن کوه یزدان باید مرتفع شود در صورتی‌ که وضعیت این محدوده وسیع بحرانی شود بخش مهمی از منطقه شش شهری و جاده جعفریه با معضل روبه‌رو می‌شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 78000

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/78000/هشدار-مدیریت-بحران-تدبیری-وقوع-سیلاب-های-احتمالی-قم-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir