چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب : 78002
منبع : خبرگزاری تسنیم

عضو خبرگان رهبری: غرب به بهانه حمایت از زنان در حق آنها جنایت و خیانت می‌کند

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دنیای غرب به بهانه حمایت از زن در حق زنان جنایت و خیانت می‌کند گفت: فروکاستن مقام مادری جنایت به بشریت است در عبارتی مقام معظم رهبری فرمود اسلام به مقام واقعی زن را تکریم کرده است.
عضو خبرگان رهبری: غرب به بهانه حمایت از زنان در حق آنها جنایت و خیانت می‌کند
عضو خبرگان رهبری: غرب به بهانه حمایت از زنان در حق آنها جنایت و خیانت می‌کند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی ظهر امروز در مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: دعا می‌تواند کارهای نشدنی را به سرانجام برساند و گره‌های کور را باز کند ولی انسان هم باید توکل به خدا داشته باشد.

وی تصریح کرد: پاک‌دامنی و عفت و حیای حضرت مریم(س) نیاز جامعه انسانی به‌‌ویژه کشورهای اروپایی است که تظاهر به تبعیت از این بانوی پاک‌دامن دارند ولی هیچ شباهتی به وی ندارند و تصاویری که از حضرت مریم(س) می‌کشند از حقیقت دور است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم بیان کرد: حضرت مریم(س) باردار شد و از خدا به وی اذن رسید که این دستور حق‌تعالی است و خداوند خواسته که شما فرزندی داشته باشی، درد زایمان حضرت مریم(س) را به بیرون شهر هدایت کرد و زیر درختی رفت و ندایی از طرف خدا رسید و گفته شد ای مریم زیر پای تو چشمه‌ای جاری‌ شده و درخت را تکان بده و خرمای تازه به تو می‌دهد.

مفسر قرآن کریم ادامه داد: موضوع زندگی حضرت مریم (س) این درس را می‌هد که خداوند در سخت‌ترین شرایط از انسان‌ها حمایت کرده و از درخت خشک خرما می‌رویاند، حضرت مریم(س) مامور شد درخت را تکان دهد و این یعنی از تو حرکت از خدا برکت.

حاج ابوالقاسم دولابی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: در ماه رمضان و با زبان روزه مراقب زبان خود باشید و چشم خود را از حرام دور کرده و به یکدیگر حسادت نداشته باشید و دعوا نکنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: حضرت مریم(س) قنداقه فرزند را به دست گرفت و به منزل بازگشت، به وی اعتراض کردند که تو ازدواج نکردی که به اذن خدا حضرت عیسی(ع) سخن گفت و فرمود من بنده خدا هستم و تا زمانی که زنده هستم باید رفتارهای پسندیده‌ای انجام دهم.

وی عنوان کرد: حضرت عیسی(ع) گفت خدا مرا مامور کرده نسبت به مادرم نیکوکار باشم، اگر کسی با مادرش بدرفتاری کند جبار، شقی و بدبخت است و من بدبخت نیستم و باید با مادرم برخورد خوبی داشته باشم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: قرآن کریم بر مقام مادر تاکید کرده است که این موضوع به دلیل جایگاه و نقش مادر است که باید مورد تکریم همه فرزندان قرار بگیرد، گاهی یک مادر فرزندی را به دنیا می‌آورد که این فرزند مانند حضرت عیسی(ع) زمینه هدایت هزاران نفر می‌شود و مادری مانند مادر امام زمان(عج) که دنیا را هدایت می‌کند.

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه دنیای غرب به بهانه حمایت از زن در حق زنان جنایت و خیانت می‌کند خاطرنشان کرد: فروکاستن مقام مادری جنایت به بشریت است، در عبارتی مقام معظم رهبری فرمود اسلام به مقام واقعی زن را تکریم کرده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgxz9u.ak97z4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما