کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک مسئول دراداره کل ورزش وجوانان قم:

دهیاران برای ایجاد خانه ورزش در روستاهای قم همکاری نمی کنند

خبرگزاری ايرنا , 2 خرداد 1398 ساعت 11:00

 مسئول هماهنگی و پیگیری امور ورزشی بخش های تابعه اداره کل ورزش و جوانان قم گفت: با وجود آمادگی این اداره کل برای ایجاد و تجهیز 27 خانه ورزش روستایی در استان، دهیاران همکاری لازم را در این زمینه انجام نمی دهند.


به گزارش قم نیوز احمد کشوری فرد با بیان اینکه درسال 97، 26 خانه ورزش در روستاهای قم راه اندازی شد، اظهار داشت: آمادگی احداث 36 خانه ورزش روستایی درسال گذشته را داشتیم ولی به دلیل اینکه مکان مورد نیاز برای تجهیز و راه اندازی این خانه ها در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار نگرفت، این هدف گذاری محقق نشد.

وی همکاری دهیاران در ایجاد خانه های ورزش روستایی را ضروری دانست و افزود: بخش مرکزی قم با دارا بودن بیشترین روستاهای پر جمعیت تنها با 9 خانه، کمترین و بخش خلجستان با 20 خانه، بیشترین خانه های ورزش روستایی را در سطح استان دارد.
مسئول هماهنگی و پیگیری امور ورزشی بخش های تابعه اداره کل ورزش و جوانان قم اظهار داشت: با وجود نامه نگاری های بسیار با بخشدار و دهیاران بخش مرکزی، برای تخصیص مکان مورد نیاز برای احداث این خانه های ورزشی، تاکنون همکاری لازم در این زمینه انجام نشده است.

وی حداقل مساحت خانه های ورزش روستایی را 50 متر مربع اعلام کرد و گفت: هر چه مکان بزرگتری برای راه اندازی این خانه های ورزشی به اداره کل ورزش و جوانان واگذار شود، امکان تجهیز این مکان به امکانات و رشته های ورزشی بیشتری میسر است.

کشوری با اشاره به تخصیص زیرزمین برخی مساجد در مناطق روستایی قم برای ایجاد خانه ورزش افزود: خانه های ورزش روستایی علاوه بر جبران کمبود زیرساخت های ورزشی در روستاهای محروم و کم برخوردار استان و افزایش فعالیت ورزشی قشرهای مختلف در روستاها موجب شناسایی استعدادهای ورزشی در این مناطق محروم نیز شده است.
وی اظهار داشت: قم بر اساس ابلاغ وزارت ورزش و جوانان ملزم به ایجاد و یا تجهیز 27خانه ورزشی در سطح استان شده است که در صورت اختصاص مکان مورد نیاز، آمادگی ایجاد آنها در روستاها تا پایان سال جاری وجود دارد.

کشوری ادامه داد: خانه های ورزش روستایی به کانون فعالیت های ورزشی در روستاها تبدیل شده و در مناسبت های ملی و مذهبی، میزبان مسابقه ها و برنامه های مختلف ورزشی است.
قم دارای پنج بخش مرکزی، کهک، خلجستان، سلفچگان و جعفرآباد و پنج شهر قم، قنوات ، کهک، دستجرد و جعفریه ، 10 دهستان و 363 آبادی است. 

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395، استان قم دارای 127 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی قم بیش از 55 هزار و 865 تن است که در قالب 17 هزار و 385 خانوار زندگی می کنند. 


انتهای پیام / 113


کد مطلب: 78015

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/78015/دهیاران-ایجاد-خانه-ورزش-روستاهای-قم-همکاری-نمی-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir