پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب : 78033
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
رئیس جامعه‌المصطفی:

مجموعه علمی کشور از نیروی انسانی کافی برای نقش‌آفرینی مؤثر در جهان بهره‌مند است

قم نيوز : امروز مجموعه علمی کشور از نیروی انسانی کافی برای نقش‌آفرینی علمی مؤثر در عرصه جهانی بهره‌مند است، ولی برای استفاده از آن، باید ابتدا این ظرفیت‌ها در داخل و خارج کشور شناسایی شود.
مجموعه علمی کشور از نیروی انسانی کافی برای نقش‌آفرینی مؤثر در جهان بهره‌مند است
مجموعه علمی کشور از نیروی انسانی کافی برای نقش‌آفرینی مؤثر در جهان بهره‌مند است
به گزارش قم نیوز مدیرعامل مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها، با حضور در سازمان مرکزی جامعه‌المصطفی، با   رئیس این مرکز، دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی در این دیدار با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور در قلمروهای مختلف دانشی، ابراز داشت: جامعه‌المصطفی، همواره، بر دست‌آوردهای علمی جمهوری اسلامی ایران در مجامع علمی و عمومی جهان تأکید می‌نماید و این حقیقت در بیشتر نقاط دنیا پذیرفته‌شده است.

وی ادامه داد: امروز مجموعه علمی کشور از نیروی انسانی کافی برای نقش‌آفرینی علمی مؤثر در عرصه جهانی بهره‌مند است، ولی برای استفاده از آن، باید ابتدا این ظرفیت‌ها در داخل و خارج کشور شناسایی شود.

رئیس جامعه‌المصطفی با اشاره به برخورداری کشور از رتبه‌های نخست جهانی در بسیاری از رشته‌ها و تخصص‌های علمی، اذعان داشت: با وجود این پیشرفت­ ها، مجموعه علمی کشور از هم‌افزایی و استمرار ارتباطات علمی در حوزه‌های گوناگون دانشی بی‌نیاز نیست. در حوزه علوم اجتماعی و انسانی، جامعه‌المصطفی ظرفیت‌های بزرگی در اختیار دارد که آماده است این تجربیات ارزشمند را با دیگر مراکز علمی و دانشگاهی به اشتراک گذارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین  عباسی، با اشاره به فعالیت گسترده دانش‌آموختگان جامعه‌المصطفی در مناصب مختلف علمی، دانشگاهی و اجتماعی در سراسر جهان، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون، در بسیاری از مناطق جهان مانند آفریقا، ظرفیت‌های بکر و عظیمی برای سرمایه‌گذاری علمی وجود دارد و جامعه‌المصطفی در این زمینه گام‌هایی برداشته است.

دکتر ایزدی ، مدیرعامل مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان نیز در این جلسه ابراز داشت: مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها، به همت بسیج اساتید کشور تشکیل گردید که هم‌اکنون بیش از شصت‌هزار عضو دارد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای استادان اذعان داشت: ایجاد ارتباط و هم‌افزایی علمی بین استادان داخل و خارج کشور در حوزه تعاملات علمی و فرهنگی، یکی از اهداف مهم مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان است که می‌تواند موجب شکوفایی ظرفیت‌های عظیم دانشگاهی گردد.

دکتر ایزدی یکی از برنامه‌های اصلی این مجمع را تشکیل میزهای تخصصی برشمرد و گفت: در رشته‌های علوم اجتماعی و انسانی، ظرفیت‌های بسیاری خوبی در مراکز علمی کشور مانند جامعه‌المصطفی وجود دارد که با شکل­گیری این مجمع مردم‌نهاد، می­تواند به شکل گسترده­تری در عرصه بین‌المللی ارائه گردد. از سویی، در رشته‌های فنی و مهندسی نیز کشور با محدودیت‌هایی روبه‌روست که با ارتباط مؤثر استادان داخل و خارج، امکان رفع بسیاری از آنها فراهم می­گردد.

مدیرعامل مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان با اشاره به برقراری ارتباط این مجمع با چندین مرکز علمی و فرهنگی خارج کشور تأکید کرد: جامعة‌المصطفی یکی از مهم‌ترین مراکز دانشگاهی در عرصه بین‌المللی است که امیدواریم به زمینه‌های مشترکی برای همکاری مؤثر و کاربردی دست یابیم.

وی عضویت دانش‌آموختگان جامعه‌المصطفی را، که با مراکز دانشگاهی کشورهای گوناگون همکاری علمی دارند، در این مجمع بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: یکی از مزیت‌های عضویت در مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان، بهره‌مندی از برخی خدمات تخصصی علمی و دسترسی به شبکه ارتباط علمی استادان است.

شایان ذکر است: در این دیدار، که با حضور برخی از مدیران و معاونان جامعه‌المصطفی و شماری از اعضای مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر قنبری، معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه‌المصطفی، در سخنانی، به معرفی ابعاد بین‌المللی جامعه‌المصطفی پرداخت و در پایان، مقرر گردید با برگزاری جلساتی مشترک، زمینه‌های همکاری جامعه‌المصطفی و مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان، شناسایی و تعریف گردد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaewn0.49nae15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما