پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب : 78038
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد:

شباهت داستان یک شهید قمی با"مجید سوزوکی" فیلم اخراجی ها

قم نيوز : اصحاب رسانه اگر بتوانند یک معرفی و شناخت خوبی از فرهنگ دفاع مقدس و شهدا به نسل حاضر داشته باشند، در ثواب شهدا شریک خواهند بود؛ چرا که اصحاب رسانه هستند که این عرصه را حفظ می‌کنند و دنباله روی شهداء خواهند بود.
نقش اصحاب رسانه در دنباله روی شهدا/ شباهت داستان یک شهید قمی با"مجید سوزوکی" فیلم اخراجی ها
نقش اصحاب رسانه در دنباله روی شهدا/ شباهت داستان یک شهید قمی با"مجید سوزوکی" فیلم اخراجی ها
به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی‌کاشانی امروز در نشستی رسانه ای با موضوع«رسانه، دفاع مقدس و مقاومت» که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و با حضور جمعی از پیشکسوتان عرصه رسانه و دفاع مقدس برگزار شد، گفت: سن و سال  ما طوری است که حال و هوای زمان جنگ را درک کرده ایم و شاید فضای آن زمان برای ما قابل درک باشد ولی برای نسلی که آن فضاها را ندیدند و تجربیات ما را نداشته‌اند، نیاز است تا ما آن فضا را برای آنها ترسیم کنیم و اصحاب رسانه در این میان وظیفه سنگینی دارند.

وی با اشاره به تهیه مستند«برای نبل، برای الزهراء» و زحمت هایی که برای ساخت این مستند کشیده شده است گفت: از قدیم تعاریفی از برنامه روایت فتح بود و تاثیرگذاری آن صحنه‌های خاص را می‌دیدیم، اما خودم این حال و هوا را تجربه نکرده بودم تا اینکه مستند «برای نبل،برای الزهراء» را دیدم و تقریبا به حال و هوای آن دوران رفتم.

حسینی‌کاشانی افزود: دست عزیزانی که در آن صحنه‌ها بودند را می‌بوسم؛ زحماتی که در آن زمان با نیت خالصانه کشیدند و الان استمرار دارد، ارزشمند است؛ فعالیت این بزرگواران را اکنون هم می‌بینم و امیدوار هستم روز به روز شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه باشیم و آثار ماندگاری را از مجموعه آن دوران به مخاطب خود هدیه کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به حمایت جدی از فعالان رسانه‌ای در عرصه مقاومت تاکید کرد و تاکرد کرد: جایگاه ویژه‌ای که برای مستندسازان و عکاسان خبری در عرصه دفاع متصور باشیم، از آنها تجلیل لازم را داشته باشیم و سعی کنیم داشته‌هایشان را به نسل جدید منتقل کنیم تا از این گنجینه بزرگی که مقام معظم رهبری نیز به استفاده از آن تاکید داشتند، استخراج کنیم.

وی گفت: در محله قدیم ما در قم(جوب شور) هر یکی، دو ماه یک بار می‌دیدیم که حجله‌ای نصب می‌شد و یکی از بچه‌های محله ما که تا چند روز قبل با آنها گپ و گفت داشتیم و فوتبال بازی می‌کردیم، به فیض شهادت نائل شده و این اتفاق تکرار می‌شد و الان می‌توان گفت حدود ۱۲-۱۰ شهید در این محله وجود دارد.

حسینی‌کاشانی در ادامه با بیان خاطراتی از ساخت فیلم اخراجی ها افزود: زمانی که من در دفتر هنری ارتش جمهوری اسلامی بودم، آقایان ده‌نمکی و کاسه‌ساز برای ساخت اخراجی‌ها پیش ما آمدند و دیدیم که نخستین بار است که می‌خواهد فیلمی با آن حال و هوا ساخته شود؛ بعد از آن بحثی با آقای شرف الدین داشتم که آیا از این فیلم حمایت شود یا خیر؛ پس از آنکه فیلمانه را خواندم، به آقایان ده‌نمکی و کاسه‌ساز گفتم این «مجید سوزوکی» شما، همان «شهید مجتبی بطحایی» محله ما است؛ داستان زندگی «شهید بطحایی» نیز در همان حال و هوای «مجید سوزوکی» در فیلم اخراجی‌ها بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پایان خطاب به اصحاب رسانه تاکید کرد: شما اصحاب رسانه هم مطمئن باشید اگر بتوانید یک معرفی خوب و شناخت خوبی به نسل حاضر داشته باشید، در ثواب شهدا شریک خواهید بود؛ شما هستید که این عرصه را حفظ می‌کنید و دنباله روی شهداء خواهید بود.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfcxde.w6dcmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما