جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : 78056
منبع : خبرگزاری ايرنا
رئیس شورای تبلیغات اسلامی قم:

روز جهانی قدس میراث گران سنگ امام خمینی است

قم نيوز : رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با بیان این که امسال روز جهانی قدس مصادف با 10 خردادماه جاری است، گفت: راهپیمایی یوم الله روز جهانی قدس، میراث گران سنگ امام خمینی(ره) است که منحصر به ایران نبوده و در ده ها کشور دیگر نیز برگزار می شود.
روز جهانی قدس میراث گران سنگ امام خمینی است
روز جهانی قدس میراث گران سنگ امام خمینی است
به گزارش قم نیوز نصرت الله لطفی در جلسه ستاد بزرگداشت «سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی، قیام خونین یوم الله 15 خرداد و راهپیمایی روز جهانی قدس» اضافه کرد: در روز قدس همچون سال های گذشته مردم از مسیرهای 10 گانه به سمت میدان بزرگ آستانه حرکت می کنند.

وی افزود: پس از تجمع مردم در میدان آستانه، حرکت راهپیمایان ساعت 11 شروع می شود و از مسیر میدان شهید مطهری، خیابان اراک، پل حجتیه و خیابان شهدا؛ شرکت کنندگان به سمت مصلای قدس حرکت خواهند کرد. 

وی اظهار داشت: سخنران راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر مقدس قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) است.
لطفی بر آماده سازی زیرساخت های مورد نیاز برای سهولت مردم به منظور شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کرد و گفت: همه دستگاه باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند و با تمام امکانات خود در این زمینه مشارکت داشته باشند. 

وی همچنین ، مهیا ساختن وسائل رفت و آمد شرکت کنندگان در راهپیمایی از منطقه پردیسان قم را ضروری دانست و افزود: در بخش های تابع قم نیز مراسم روز قدس با محوریت ائمه جمعه به صورت باشکوه برگزار می شود. 

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق هشت گانه شهرداری قم تبدیل شد. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با تاکید بر وحدت، انسجام، همدلی و اتحاد گفت: باید در راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس شعارهای مرتبط با این روز منعکس شود. 
وی با اشاره به پدیده شومی که به عنوان معامله قرن مطرح است، افزود: نظام سلطه می خواهد هرچه که هست را از فلسطینی ها بگیرد که این امر انسجام بزرگ ملت اسلام را می طلبد تا بار دیگر با حضور پرشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس، اتحاد و همدلی مسلمانان در برابر نظام سلطه نشان داده شود. 

وی بر برگزاری راهپیمایی باشکوه روز قدس در شهر مقدس قم تاکید و اظهار کرد: مردم در مناسبت های گوناگون از جمله راهپیمایی 22 بهمن سال گذشته نشان دادند که با وجود همه سختی ها و مشکلات اقتصادی پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی هستند.
لطفی گفت: شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، فقط دفاع و حمایت از مردم مظلوم کشور فلسطین نیست، بلکه مرتبط با امنیت ملی کشور نیز ماست. 

امام خمینی در 16 مرداد 1358 در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند. 

وی در بخش دیگر سخنان خود، بر برگزاری مراسم باشکوه به مناسبت بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل، نکوداشت آغاز رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی و قیام خونین یوم الله 15 خرداد و نیز برگزاری راهپیمایی روز 15 خرداد تاکید کرد. 
وی افزود: در این ایام ضمن گرامیداشت یاد حضرت امام خمینی، باید نشر و تبیین مکتب سیاسی امام راحل، بیان ویژگی های منحصربه فرد امام، آرمان های انقلاب و تبیین ولایت و رهبری رهبر معظم انقلاب نیز مورد توجه قرار بگیرد. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم گفت: زمان و مکان برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی و قیام خونین یوم الله 15 خرداد، در آینده به مردم شریف، انقلابی و ولایتمدار قم اطلاع رسانی خواهد شد. 
در این جلسه که با حضور مرتضی حیدری فرماندار قم برگزار شد، برخی از اعضای شورا به بیان دیدگاه ها، نظرها و پیشنهادهای خود در رابطه با موضوع های مطرح شده در جلسه پرداختند. 

15 خرداد سال 1342 سرآغاز نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی است که در جریان این رویداد مهم تاریخی شمار زیادی از مردم، روحانیان و طلبه ها به دست عمال رژیم پهلوی به شهادت رسیدند. 
حضرت امام خمینی رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران، در 14 خرداد سال 1368 رحلت کردند و حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر نظام مقدس جمهوری اسلامی در این روز انتخاب شدند. 


انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcfvxde.w6dctagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما