کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون وزیر ارشاد: آموزه‌های قرآنی در زندگی مردم راه پیدا کند

خبرگزاری تسنیم , 4 خرداد 1398 ساعت 16:14

معاون وزیر ارشاد گفت: مسئله قرآن و فعالیت‌های قرآنی ناظر به دو عرصه تولید و عرضه است اما از عرضه آموزه‌ها، محصولات و فعالیت‌های قرآنی تا راه‌یابی به مخاطب و زندگی مردم راه زیادی است که باید طی شود.


به گزارش قم نیوز عبدالهادی فقهی‌زاده در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که ظهر امروز در سالن همایش‌های غدیر برگزار شد، با بیان اینکه برخی مطالعات قرآنی را به مطالعات هنجاری و غیرهنجاری تقسیم می‌کنند اظهار داشت: عموم مطالعات قرآنی که امروز شاهد آن هستیم، مطالعات هنجاری در جهت بازشناسی مبانی و زیرساخت‌هاست و در جهت بازگشایی گره‌های فهم و فراهم‌سازی برای بیان و در نهایت ایجاد زمینه‌های عمل است.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد افزود: علاوه بر این مطالعات ما نباید از مطالعات غیرهنجاری غافل شویم و مراد از آن مطالعات مخالفانه بوده که در طول تاریخ نیز توسط مستشرقان رخ‌داده است، از زمان صفویه تعدادی از مستشرقان سال‌ها در کشور ما زندگی کرده و تاریخ ما را نوشته‌اند و حتی در گوشه‌های مختلف جهان اسلام حضور فعال داشتند و به زبان‌های مختلف عربی و فارسی مسلط بوده و آثاری را خلق کرده‌اند که گرایش‌های ضدهنجاری داشته است.

وی ادامه داد: شبهاتی از دل این مطالعات ضدهنجاری به صورت دائم می‌روید و امروز به زبان‌های مستقیم و غیرمستقیم، به زبان‌ها ساده و گاهی تخصصی شبهاتی مطرح می‌شود که ما چندان آمادگی پاسخگویی و حتی شناخت آن‌ها را نداشته‌ایم، اما خوشبختانه به یمن ظهور برخی از نهادها و مؤسسات که مولود انقلاب اسلامی است در مقام پاسخگویی برآمده‌ایم.

فقیهی‌زاده با اشاره به تشکیل گروه‌های تخصصی در این زمینه عنوان کرد: آنچه در این نمایشگاه عرضه‌شده کارنامه درخشان و مایه افتخاری است و مسئله قرآن و فعالیت‌های قرآنی ناظر به دو عرصه تولید و عرضه است، اما از عرضه تا راه‌یابی به مخاطب و زندگی مردم راه زیادی است که باید طی شود.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد افزود: قرآن کتاب علم و زندگی است و نباید تنها در مرحله علم متوقف بمانیم، قرآن هیچ‌گاه هیچ مرده‌ای را مخاطب قرار نداده است، قرآن کریم کتاب زندگان و برای زندگی بوده و باید در زندگی مردم پیاده شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 78083

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/78083/معاون-وزیر-ارشاد-آموزه-های-قرآنی-زندگی-مردم-راه-پیدا-کند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir