شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : 78084
منبع : خبرگزاری فارس

ملي‌پوش كاراته قم در مرحله چهارم ليگ جهاني

قم نيوز : ملي‌پوش كاراته استان قم در تركيب تيم بزرگسالان ايران براي شركت در مرحله چهارم ليگ برتر كاراته‌وان 2019 دنيا مسافر شرق آسيا شد.
ملي‌پوش كاراته قم در مرحله چهارم ليگ جهاني
ملي‌پوش كاراته قم در مرحله چهارم ليگ جهاني
به گزارش قم نیوز در شرایطی که کاراته برای نخستین بار به واسطه میزبانی کشور ابداع کننده این رشته یعنی ژاپن امکان حضور در بازی‌های المپیک 2020 توکیو را به دست آورده و بعد از این المپیک هرگز در دوره‌های بعدی این رویداد بزرگ ورزش جهان حضور ندارد، کاراته ایران نیز به عنوان یکی از قدرت‌های آسیا و جهان برای حضور در این بازی‌ها تلاش می‌کند.

در واقع تمام کشورهای صاحب‌نام و کاراته‌کاهای مطرح دنیا در سال 2019 طبق برنامه‌ریزی فدراسیون جهانی این رشته در میادین توزیع امتیاز المپیک حضور دارند تا بیشترین سهمیه را کسب کرده و بهترین کاراته‌کاهای خود را به بازی‌های المپیک توکیو در تابستان سال آینده معرفی کنند.

کاراته ایران نیز از این قائده مثتثنی نیست و بهترین‌های خود در دو بخش کاتا و کومیته را از ماه‌ها قبل به اردوی آماده‌سازی برده و به مراحل مختلف لیگ جهانی 2019 کاراته‌وان اعزام کرده تا امتیازات مورد نیاز برای رسیدن به سهمیه بازی‌های المپیک 2020 ژاپن را به دست بیاورد.

یکی از اصلی‌ترین امیدهای کاراته قم برای رسیدن به سهمیه بازی‌های المپیک آینده، امیر مهدی‌زاده کاراته‌کای مطرح و شاخص دنیا در وزن منهای 60 کیلوگرم است، چهره‌ موفقی که 6 طلا و برنز قهرمانی آُسیا و جهان، طلا و نقره بازی‌های آسیایی، طلای دانشجویان جهان و نقره جام جهانی این رشته را در کارنامه دارد.

حالا نوبت به اردوی جدید آماده‌سازی تیم ملی کاراته بزرگسالان ایران برای حضور در مرحله دیگری از مسابقات لیگ برتر کاراته‌وان دنیا رسیده، اردویی که از پنجمین روز خرداد ماه آغاز شده و تیم ملی در اوزان المپیکی با حضور چهره‌های شاخص کاتا و کومیته آماده سفر به شرق آسیا می‌شود.

کشور چین میزبانی چهارمین مرحله لیگ برتر کاراته‌وان جهان در سال 2019 را بر عهده گرفته و امیر مهدی‌زاده که نتوانست در دوره قبلی لیگ برتر به میزبانی شهر رباط در کشور مراکش عملکرد خوبی ارائه کند و کمتر از دو هفته قبل در ترکیه یک ناکامی دیگر را تجربه کرد، بار دیگر در اردوی تیم ملی برای رسیدن به امتیاز و سهمیه المپیک تلاش می‌کند.

انتهای پیام /  137
https://qomnews.ir/vdcgtz9u.ak9774prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما