شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب : 78086
منبع : خبرگزاری مهر
سفیر جمهوری ترکیه:

استحکام ارتباطات ترکیه با ایران را وظیفه خود می‌دانیم

قم نيوز : سفیر جمهوری ترکیه گفت: همان‌طور که قرآن همه مسلمانان را به برادری دعوت می‌کند ما نیز وظیفه خود می‌دانیم ارتباطات خود با ایران را هرچه مستحکم‌تر کنیم.
استحکام ارتباطات ترکیه با ایران را وظیفه خود می‌دانیم
استحکام ارتباطات ترکیه با ایران را وظیفه خود می‌دانیم
به گزارش قم نیوز دریا اورس با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت‌الاسلام سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی مراتب تشکر و خوشحالی خود را از حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد، همان‌طور که قرآن همه مسلمانان را به برادری دعوت می‌کند، ما نیز وظیفه خود می‌دانیم که ارتباطات خود را با ایران هرچه مستحکم‌تر کنیم.

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن نواب نیز در این دیدار گفت: دانشگاه ارتباط پیوسته‌ای با ترکیه دارد و گروه‌های علمی بین دو کشور در رفت‌وآمد است. آخرین همکاری ما نیز امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه قفقاز کارس در آینده‌ای نزدیک است.

تبادل استاد و دانشجو، نگارش رساله‌های دکتری با همکاری استادان ایرانی و ترک و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت با موضوعات مورد توافق از جمله مسائلی بود که برای آغاز همکاری دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پایان این دیدار، لوح ویژه دانشگاه و تعدادی از آثار انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با موضوع ترکیه به سفیر اهدا شد. سفیر نیز هدیه‌ای را به ریاست دانشگاه اهدا کرد.

در این دیدار، «مجید جان» رایزن دینی ترکیه در تهران نیز سفیر را همراهی می‌کرد.

حجت الاسلام جعفرطیاری قائم مقام ریاست دانشگاه و حجت الاسلام والمسلمین دکتر مسجدجامعی مشاور ریاست از جمله حاضران در این دیدار بودند.

سفیر جمهوری ترکیه در ایران و هیئت همراه در ادامه از کتابخانه تخصصی ادیان و مذاهب بازدید کردند. سپس رهسپار زیارت حرم حضرت معصومه (س) شد و در ادامه از موزه حرم مطهر بازدید کرد.

دریا اورس پیش‌تر استاد زبان فارسی دانشگاه آنکارا، رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه ییلدیریم بایزید و رئیس بنیاد عالی، مطالعات آتاتورک، فرهنگ، تاریخ و زبان ترکیه بوده است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciquay.t1avv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما