کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بانوان از جایگاه حجاب در شهر مقدس قم حراست کنند

خبرگزاری ايرنا , 5 خرداد 1398 ساعت 9:30

امام جمعه شهر قنوات قم گفت: بانوان با انجام امر به معروف و نهی از منکر و گفت و گو با کسانی که نسبت به رعایت حجاب و حدود پوشش اسلامی اهتمام لازم را ندارند، از جایگاه این واجب مهم دینی در شهر مقدس قم حراست کنند.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین رضا کرمی پور بیان کرد: باید جلوی بی توجهی عده ای به حجاب در شهر کریمه اهل بیت (ع) گرفته شود و در این میان بانوان مهمترین نقش را دارند چرا که تذکر به رعایت پوشش از جانب ایشان از تاثیر گذاری بیشتری برخوردار است.

وی افزود: اگر در این زمینه کوتاهی شود، حرمت مساله عفاف و حجاب در شهر قم کمرنگ می شود و این موضوع به هیچ وجه شایسته شهری که ام القرای جهان اسلام و خاستگاه انقلاب اسلامی است، نیست.
وی ادامه داد: در برخورد با مظاهر بی حجابی در شهر قم، علاوه بر تذکر و انجام امر به معروف و نهی از منکر باید از روش های قانونی و برخورد مقتدرانه نیز استفاده و جلوی ترویج این پدیده نابهنجار گرفته شود.

کرمی پور گفت: بحث حجاب یکی از ضروریات دین اسلام است و تنها مختص بانوان نیست، بنابراین تمام مردم شهر مقدس قم از زن و مرد باید مراقب توطئه دشمنان در ترویج گناه بی حجابی باشند.
وی بیان کرد: دشمنان همواره به دنبال این هستند که از طریق گسترش بی حجابی، زمینه شکل گیری فساد های اخلاقی را در شهر قم که کانون نشر معارف اسلامی است، فراهم آورند؛ بنابراین لزوم هوشیاری مردم قم در مواجهه با این هجمه فرهنگی بسیار مهم است.

وی ادامه داد: حجاب، یکی از مهمترین جلوه های دین است که دشمنان می خواهد با کمرنگ ساختن آن در قم، زمینه نفوذ فرهنگی خود را در میان مردم و جوانان این شهر مهم در جهان اسلام، فراهم آوردند و بی حجابی را در کانون جمعیت های شیعی امری عادی نشان دهند.

امام جمعه قنوات قم گفت: دشمن برای رسیدن به این هدف از همه ظرفیت های خود استفاده می کند چرا که می داند در صورت کم رنگ شدن اهمیت و قداست حجاب در قم، راه نفوذ آنان برای ترویج بی حجابی در سایر شهرهای کشور بسیار آسان می شود.
وی بیان کرد: باید با بسیج امکانات فرهنگی و بهره گیری از ظرفیت های مردمی، جلوی گسترش برخی بی حجابی ها در شهر قم گرفته شود و دراین زمینه اقدامات مورد نیاز بر اساس راهبردی منسجم تدوین شود.
وی ادامه داد: اگر همه دستگاه های اجرایی، مسئولان و مردم قم دست به دست هم دهند می توان جلوی این توطئه شوم دشمن را بگیرند و اجازه ندهند حرمت و قداست حجاب در این شهر مقدس از بین برود.

انتهای پیام / 113


کد مطلب: 78104

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/78104/بانوان-جایگاه-حجاب-شهر-مقدس-قم-حراست-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir