سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 78170
منبع : خبرگزاری تسنیم

استقرار مجدد صنایع هیدروکربنی در قم بررسی می‌شود

قم نيوز : در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از بررسی مجدد برای تعیین تکلیف استقرار و سرمایه‌گذاری جدید در صنایع مرتبط با هیدروکربن‌ها خبر داده شد.
استقرار مجدد صنایع هیدروکربنی در قم بررسی می‌شود
استقرار مجدد صنایع هیدروکربنی در قم بررسی می‌شود
به گزارش قم نیوز جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ظهر امروز با حضور استاندار قم در سالن جلسات دفتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برگزار و از چندین واحد صنعتی این منطقه بازدید به عمل آمد.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان قم در این جلسه اظهار داشت: در زمینهٔ زباله‌های صنعتی باید طبق قانون پسماندها عمل شود، دفن و امحای زباله‌های صنعتی بر عهده تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی است.

سید رضا موسوی مشکینی تأکید کرد: واحدهای تولیدکننده زباله‌های صنعتی باید پسماندهای خود را از طریق شرکت‌های تخصصی و خصوصی برای دفن و امحا منتقل و برای نابودی آن‌ها اقدام کنند.

وی با اشاره به حرف‌ و حدیث‌های موجود در استقرار مجدد واحدهای هیدروکربنی در قم تأکید کرد: طبق آخرین مصوبه کارگروه آمایش استان در سال 95، استقرار هر نوع واحد مرتبط با هیدروکربن در قم ممنوع شده است.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان قم خاطرنشان کرد: از آنجایی‌ که این مصوبه به تصویب شورای برنامه‌ریزی استان نرسیده قدرت اجرایی نداشته و باید برای تعین تکلیف نهایی بار دیگر در کارگروه آمایش و شورای برنامه‌ریزی مورد بررسی کارشناسی قرار بگیرد.


مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قم نیز در بخشی از این جلسه، بیان کرد: اختلاف‌نظر بین محیط‌زیست و واحدهای مرتبط با هیدروکربن‌ها باید به‌صورت کارشناسی و علمی موردبررسی و پایش قرار بگیرد.

فرشاد خوشنویسان تأکید کرد: برای سرمایه‌گذاری در حوزه مرتبط با هیدروکربن‌ها چند سرمایه‌گذار جدید اعلام آمادگی کرده‌اند که نوع فعالیت واحدهای احتمالی ناشی از آن به هیچ آلاینده و ناسازگار با محیط‌زیست نیست.

وی ادامه داد: پسماندهای صنعتی حاصل از فعالیت‌های صنعتی باید به‌وسیله واحدهای تولیدکننده در مکان مناسبی امحا شده و ضربه‌ای به محیط‌زیست وارد نکند.

انتقال پول در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به مشکل برخورده است

محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در این جلسه، تأکید کرد: مسئله انتقال ارز و ثبت سفارش به مناطق ویژه اقتصادی سلفچگان که درگذشته آزاد بود در هفته‌های گذشته با برخی محدودیت‌ها روبه‌رو شده است.

استاندار قم  نیز با اشاره به‌ضرورت تسریع در طرح‌های توسعه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان عنوان کرد: تا هفته دولت باید چند واحد عمده صنعتی در این منطقه به بهره‌برداری رسیده و عملیات عمرانی چند واحد بزرگ و عمده تولیدی نیز آغاز شود.

بهرام سرمست ادامه داد: آبان ماه امسال همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری قم برگزار می‌شود، در این همایش استان حساب ویژه‌ای بر ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برای پویایی و رونق تولید بازکرده است.

وی تصریح کرد: اولویت اصلی استان در شهرک‌های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان تثبیت اشتغال و در مرتبه دوم تکمیل طرح‌های توسعه‌ای و افزایش ظرفیت تولید و اشتغال است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccxsqm.2bq4m8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما