چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب : 78204
منبع : خبرگزاری فارس

فتح 9 جام در 10 سال ايثار

قم نيوز : ايثار به عنوان پرافتخارترين تيم باشگاهي ورزش جانبازان و معلولين قم بعد از سال 1395 بار ديگر به بالاترين سطح رقابت‌هاي باشگاهي بسكتبال با ويلچر ايران يعني ليگ برتر اين رشته بازگشت.
فتح 9 جام در 10 سال ايثار
فتح 9 جام در 10 سال ايثار
به گزارش قم نیوز تیمی که امسال وارد دهمین سال فعالیت رسمی و حرفه‌ای خود در رشته موفق بسکتبال با ویلچر شده بار دیگر از فصل 1398 رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور در این سطح یعنی بالاترین سطح مسابقات باشگاهی ایران با حریفان خود رقابت می‌کند، تیمی که در یک دهه فعالیت خود هشت قهرمانی لیگ‌های بسکتبال با ویلچر ایران و یک عنوان سوم بین‌المللی در سال 2015 دارد و چنانچه افتخارات آن از تورنمنت‌های معتبر داخلی محاسبه شود، بیش از تعداد انگشتان دو دست جام و افتخار کسب کرده است.

ایثار از سال 1388 فعالیت خود در رشته بسکتبال با ویلچر را رسما آغاز کرد، در سال 1389 با هدایت محمدرضا میرکریمی مربی بومی خود با کسب مقام نایب‌قهرمانی در لیگ دسته اول ایران به لیگ برتر راه یافت و در سال 1390 با هدایت محمدرضا دست‌یار سرمربی فعالی تیم ملی بزرگسالان ایران رتبه پنجم بازی‌های لیگ برتر بسکتبال با ویلچر را از آن خود کرد.

 

نایب‌قهرمانی ایثار در فصل 1391 لیگ برتر

نماینده پرافتخار ورزش جانبازان و معلولین استان قم از سال 1391 با قدرت در لیگ برتر حضور یافت و استارت موفقیت‌های این تیم از همان سال بود، سالی که جواد شهره‌غلامی مربی تحصیل کرده و با دانش بسکتبال با ویلچر قم هدایت این تیم را بر عهده گرفت و با ایثار روی سکوی نایب‌قهرمانی ایران جای گرفت.

 

تکرار نایب‌قهرمانی لیگ برتر در سال 1392

تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم در سال 1392 دقیقا مدل سال 1391 با حفظ کادر فنی و تغییر و تحولات اندک برابر حریفان صف‌آرایی کرد و نتیجه گرفت، تیمی که بار دیگر با هدایت جواد شهره‌غلامی و با امتیازی برابر با تیم مطرح داداشی کهریزک، تنها به دلیل نتیجه بازی رو در رو به مقام نایب‌قهرمانی بسنده کرد.

 

نخستین تجربه قهرمانی ایثار با درخشش مردان خاکی

در سال 1393 مسوولان باشگاه ایثار قم در کادر فنی خود تغییراتی ایجاد کردند و با رفتن جواد شهره‌غلامی به مربیگری در کشور آلمان، عباس خاکی سرمربی تیم قهرمان سال‌های 1391 و 1392 بسکتبال با ویلچر ایران یعنی داداشی کهریزک را به قم آوردند و با این مربی قهرمان لیگ برتر شدند.

 

دومین قهرمانی متوالی لیگ برتر در سال 1394

ایثاری‌ها در سال 1394 با حفظ خاکی در راس کادر فنی خود، با تقویت تیم لیگ برتری خود، یک تیم در لیگ دسته دوم بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور نیز تشکیل دادند و در این سال هم قهرمانی لیگ برتر را در اصفهان جشن گرفتند و هم اینکه در قم قهرمان لیگ دسته دو ایران شدند تا سالی با شکوه را تجربه کنند.

 

رتبه چهارم ایثار قم در فصل 1395 لیگ برتر

در سال 1395 عباس خاکی رسما از کادر فنی تیم ایثار قم جدا شد و ایثاری‌ها بار دیگر جواد شهره‌غلامی را بعد از دو سال مربیگری در کشور آلمان به راس کادر فنی بازگرداندند، اما این تیم در مرحله نهایی رقابت‌های لیگ برتر در آمل با وجود اینکه شروع خوبی داشت اما با دو باخت غیر منتظره روی سکوی چهارم جای گرفت و قهرمانی‌اش سه‌گانه نشد.

 

کناره‌گیری از لیگ برتر و قهرمانی لیگ دسته دوم سال 1396

ایثاری‌ها در سال 1396 با بحران مالی مواجه شدند و به دلیل اینکه از سوی هیچ ارگان با بخش خصوصی حمایت مالی نشدند، قید حضور در لیگ برتر بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور را زده و حتی در لیگ دسته اول ایران نیز به میدان نرفتند تا ناگزیر در لیگ دسته دوم حاضر شوند، حضوری که با قهرمانی آنها و صعود به دسته بالاتر همراه شد.

 

قهرمانی ایثار قم در لیگ ملی بسکتبال با ویلچر

در سال 1397 که انجمن بسکتبال با ویلچر ایران تصمیم به ادغام لیگ‌های دسته اول و دوم ایران گرفت تا لیگ ملی این رشته راه‌اندازی شود، جواد شهره‌غلامی و تیمش در لیگ ملی حضور یافته و با کسب نتایج درخشان مقابل حریفان خود مقتدرانه روی سکوی نخست جای گرفت و در روز 12 بهمن ماه سالروز ورود معمار کبیر انقلاب به ایران اسلامی به میزبانی سالن شهدای بهزیستی قم در حضور مسوولان ارشد استانی و کشوری جشن قهرمانی برپا کرد.

 

آماده‌سازی شاگردان شهره‌ برای فصل 98 لیگ برتر

حالا نوبت به سال فصل 1398 لیگ‌های بسکتبال با ویلچر ایران رسیده و تیم پرافتخار ایثار قم بعد از سال 1395 که آخرین در لیگ برتر بود و روی سکوی چهارم ایستاد در لیگ برتر سال 98 به میدان می‌رود، لیگی که کارشناسان این رشته اعتقاد دارند با حضور ایثار به عنوان یکی از تیم‌های شاخص ادوار مختلف این لیگ، جذاب‌تر از قبل خواهد شد.

 

نمایش توانمندی ایثاری‌ها در سال منتهی به پارالمپیک 2020

ایثار در سالی به لیگ برتر بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های ایران باز می‌گردد که به قول ورزشی‌ها سال منتهی به بزرگترین رویداد ورزشی جهان یعنی بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2020 محسوب می‌شود و ایثار با حضور در لیگ برتر فرصت نمایش توانمندی بازیکنان خود به کادر فنی تیم اعزامی به انتخابی پارالمپیک را دارد.

 

خوشرفتار: به حمایت مسوولان استان قم نیاز داریم و الّا کار سخت است

مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولین ایثار قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تصریح کرد: اوضاع مالی و اقتصادی تیم ما نسبت به سال گذشته چندان تغییری نکرده و ما برای حضور مجدد در لیگ برتر بسکتبال با ویلچر صد در صد به حمایت مسوولان استان قم نیاز داریم و الّا کار سخت است.

علی خوشرفتار بیان کرد: در دو سال گذشته که نماینده قم در لیگ دسته دوم و لیگ ملی بسکتبال با ویلچر بوده‌ایم و دو قهرمانی متوالی کسب کرده‌ایم، با حداقل منابع مالی به میدان رفته‌ایم، در بسیاری از سفرها با مشکلات زیادی مواجه بوده و اعضای تیم با محدودیت‌های زیادی روبه‌رو بوده‌اند اما این غیرت و تعصب بازیکنان ما بود که منجر به قهرمانی شد و مسوولان استان قم به پاس این عملکرد مثبت ایثار در نیمه نخست ماه رمضان امسال از قهرمانی تیم تقدیر کردند.

 

ابطحی: برای حضور موفق در لیگ برتر حتما باید تیم را تقویت کنیم

عضو هیات مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی ایثار نیز از وضع مالی نامطلوب این باشگاه برای حضور تیم بسکتبال با ویلچر ایثار در فصل جدید لیگ برتر خبر داد و یاد آور شد: ما برای حضور موفق در لیگ برتر حتما باید تیم را تقویت کنیم، در شرایطی که با نیروهای بومی مشکلات مالی زیادی داشتیم و حالا اگر قرار بر تقویت تیم باشد صد در صد با مشکلات زیادی مواجهیم.

یحیی ابطحی افزود: جا دارد از تک تک مسوولان استان قم که در هر مراجعه ما پذیرای ما بودند تشکر کنم که اگر حمایت‌های آنها نبود قطعا نمی‌توانستیم حتی در لیگ ملی بازی کنیم، حالا بار دیگر به این حمایت‌ آنها نیاز داریم تا ایثار همچنان برای ورزش قم به ویژه ورزش جانبازان و معلولین افتخار آفرینی کند.

 

شبیه فوتبال نیستیم که مورد توجه بخش دولتی یا خصوصی باشیم

وی تصریح کرد: ما شبیه فوتبال یا دیگر رشته‌های پرمخاطب نیستیم که مورد توجه بخش دولتی یا خصوصی باشیم، اما رشته‌ و تیمی هستیم که با کمترین هزینه اما بیشتر از فوتبال و رشته‌های نظیر آن برای ورزش استان افتخار آفرین بوده و هستیم، صد در صد اگر حمایت شویم این روند ادامه خواهد داشت.

ابطحی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که رشته بسکتبال با ویلچر با درخشش بازیکنی به نام محمد محمدنژاد از تیم ایثار توانست برای نخستین‌بار در ورزش استان قم سهمیه حضور در مسابقات بسکتبال با ویلچر رویداد مهمی به نام پارالمپیک 2016 رویودوژانیرو برزیل را کسب کند.

وی در پایان اظهار کرد: دست‌یابی به سهمیه پارالمپیک یکی از آرزوهای هر رشته و ورزش هر کشور است که به امید خدا با حضور محمدنژاد در تیم ملی برای پارالمپیک 2020 توکیو نیز نصیب ورزش قم خواهد شد، به شرط اینکه حمایت از ایثار برای تداوم کسب این افتخارات ادامه داشته باشد، ضمن اینکه ایثار علاوه بر فعالیت در حوزه قهرمانی، به فکر دیگر نیازهای عزیزان معلول و توانبخشی آنها است و در حوزه فرهنگی که نیاز ضروری ورزش است نیز فعالیت می‌کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcayun0.49naw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما