پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 78233
منبع : خبرگزاری فارس

درخشش كشتي قم با كسب 2 طلا و برنز جام بين‌المللي قزاقستان

قم نيوز : رهاورد كشتي استان قم از سفر به قزاقستان و حضور در پيكارهاي بين‌المللي 2019 كشتي فرنگي جام تورلیخانوف اين كشور كسب دو مدال طلا و برنز بود.
درخشش كشتي قم با كسب 2 طلا و برنز جام بين‌المللي قزاقستان
درخشش كشتي قم با كسب 2 طلا و برنز جام بين‌المللي قزاقستان
به گزارش قم نیوز دو تن از بهترین‌های سال‌های اخیر کشتی فرنگی استان قم که از رده سنی نونهالان در سطح ایران افتخار آفرین بوده و در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان حضور در مسابقات متنوع بین‌المللی، آسیایی و جهانی را تجربه کرده‌اند، نماینده کشتی فرنگی قم در رقابت‌های بین‌المللی جام تورلیخانوف قزاقستان بودند.

این دوره از مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام تورلیخانوف قزاقستان با حضور نزدیک به 180 کشتی‌گیر از 13 کشور مطرح دنیا به انجام رسید و علیرضا نجاتی به همراه محمدجواد رضایی نماینده‌های کشتی قم در این تورنمنت معتبر بودند که به ترتیب موفق به کسب مدال طلا و نشان برنز شدند.

در فاصله یک سال مانده به بازی‌های بزرگترین رویداد ورزشی جهان یعنی المپیک 2020 توکیو، این دوره از مسابقات در اوزان المپیکی برگزار شد و تیم منتخب کشتی فرنگی ایران با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و سه مدال برنز در رده‌بندی تیمی به عنوان نایب‌قهرمانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تورلیخانوف قزاقستان رسید.

بولات تورلیخانوف مربی اسبق تیم کشتی قزاقستان است و کشتی‌گیرانی از کشورهای ایران، قزاقستان، ارمنستان، تاجیکستان، ازبکستان، بلاروس، اوکراین، قرقیزستان، گرجستان، روسیه، بلغارستان، مولداوی و مغولستان در 6 وزن المپیکی به میزبانی شهر آلماتی با یکدیگر پیکار کردند.

در وزن 60 کیلوگرم این دوره از مسابقات علیرضا نجاتی فرنگی‌کار قمی تیم کشورمان بالاتر از آیدوس سلطانگالی از کشور قزاقستان به مقام قهرمانی و نشان طلا دست یافت، وزنی که در آن چهره مطرح روس‌ها یعنی مینگیان سیمینوف به همراه اسلام‌جان بهرام‌اف از کشور ازبکستان مقام سوم مشترک را به دست آوردند.

در وزن 67 کیلوگرم که محمدجواد رضایی دیگر فرنگی‌کار قم حضور داشت، این کشتی‌گیر بعد از زائور کابالویف از روسیه و شماگی بولکوادزه از گرجستان به مقام سوم و نشان برنز رسید، ضمن اینکه در وزن 87 کیلوگرم رامین طاهری مدال نقره و در اوزان 77 و 130 کیلوگرم پژمان پشتام و شهاب قوره‌جیلی دو مدال برنز دیگر نصیب تیم ایران کردند و در رده‌بندی تیمی روسیه قهرمان شد، ایران به مقام نایب قهرمانی بسنده کرد و تیم قزاقستان در جایگاه سوم ایستاد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcc1iqm.2bq418laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما