پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 78245
منبع : خبرگزاری تسنیم

تاکید آیت‌الله مکارم‌شیرازی بر اصلاح رسم‌الخط عثمان طه/200 اشتباه شناسایی شد

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان بر لزوم اصلاح اشتباهات موجود در رسم‌الخط عثمان طه که ۲۰۰ اشتباه است تأکید کرده و خدمت به قرآن را توفیقی الهی دانست.
تاکید آیت‌الله مکارم‌شیرازی بر اصلاح رسم‌الخط عثمان طه/۲۰۰ اشتباه شناسایی شد
تاکید آیت‌الله مکارم‌شیرازی بر اصلاح رسم‌الخط عثمان طه/۲۰۰ اشتباه شناسایی شد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، پیش از ظهر امروز در دیدار اساتید، مسئولان و دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، با تأکید بر فعالیت در راستای ترویج و نشر مفاهیم قرآنی، اظهار داشت: امیر المومنین(ع) در نهج‌البلاغه در اهمیت قرآن مطالب بسیاری ارزشمند و مفیدی را بیان کرده‌اند که توجه به آن‌ها بسیار ضرورت دارد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه جمع‌آوری خود این مطالب می‌تواند به تدوین یک کتاب بیانجامد، افزود: قرآن می‌تواند قلب را جلا دهد و به فکر هم روشنایی ببخشد همان‌طور که امیر المونین(ع) در نهج‌البلاغه فرموده است «بهار دل‌ها و چشمه‌های دانش در قرآن است و براى قلب و فکر جلایى جز قرآن نتوان یافت».

این استاد برجسته حوزه با اشاره به اثرات مهم قرآن در زندگی بشر، تأکید کرد: در نهج‌البلاغه برای قرآن 3 اثر مهم ذکرشده است که نخستین آن‌ها ربیع القلوب بودن قرآن است به این معنا که قرآن همانند بهار دل‌ها را تازه می‌کند همان‌طور که فصل بهار می‌تواند برای طبیعت نشاط و طراوت به همراه بیاورد قرآن هم سبب طراوت و نشاط قلوب مؤمنان می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه قرآن به قلب مؤمنان نورانیت می‌بخشد، تصریح کرد: «ینابیع العلم» بودن قرآن اثر دومی است که امام علی(ع)  به‌عنوان اثرات آن برشمرده است به این معنی که قرآن چشمه جوشان علم و آگاهی است و همه علوم را در خود جای‌داده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه گناه قلب انسان را از یاد خدا دور می‌کند، تصریح کرد: قرآن تنها درمان برای قلب انسانی است که در اثر گناه و غفلت از یاد خدا دچار زنگار شده و قرآن جلا دهنه به این قلوب  است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: تنها همین تأکیدات امیرالمونین(ع) نشان‌دهنده عمق اهمیت و درجه قرآن است، به فرموده امام علی (ع) هم‌نشینی با قرآن سبب می‌شود که هدایتی در فرد افزوده شود یا یک کوری و فقدان معرفت از وجود او کم شود.

استاد برجسته حوزه بر لزوم توجه به یادگیری قرآن هم اشاره کرد و گفت: روخوانی صحیح قرآن، آشنایی با مفاهیم و تفسیر، عمل به قرآن و نشر قرآن کریم ازجمله علومی است که هر انسانی باید به آن دست بیاید و برای هر فرد به‌ویژه شیعیان ضرورت دارد که در زندگی خود این امور را یاد بگیرد.

وی بر لزوم اصلاح اشتباهات موجود در رسم‌الخط عثمان طه که 200 اشتباه است تأکید کرده و خدمت به قرآن را توفیقی الهی دانست و تأکید کرد: خدمت به قرآن درجه بالا و جایگاه ارزشمندی است که نصیب هرکسی نمی‌شود و کسانی که به موقعیت رسیده‌اند باید قدردان جایگاه برجسته و با اهمیت خود باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcft0de.w6dcjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما