جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : 78269
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
در گفت و گو با معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی علوم انسانی تشریح شد:

اولویت های پژوهشی مجتمع آموزش عالی علوم انسانی در سال جاری

قم نيوز : معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی علوم انسانی ضمن تشریح اولویت های پژوهشی این مجتمع در سال ۱۳۹۸، گفت: اهتمام به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و پیام مقام معظم رهبری به جوانان غربی، از موضوعات مهم پژوهشی این مجتمع خواهد بود.
اولویت های پژوهشی مجتمع آموزش عالی علوم انسانی در سال جاری
اولویت های پژوهشی مجتمع آموزش عالی علوم انسانی در سال جاری
به گزارش قم نیوز دکتر سید مهدی طاهری، معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی علوم انسانی ضمن تشریح اولویت های پژوهشی این مجتمع آموزش عالی، تصریح کرد: اهتمام نسبت به اسلامی سازی و بومی سازی علوم انسانی از اولویت های پژوهشی مجتمع آموزش عالی علوم انسانی به شمار می رود.

وی در ادامه بر اهمیت تقویت رویکرد دینی در پژوهش ها با اولویت قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه تأکید نمود و ابراز داشت: اهتمام به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و پیام مقام معظم رهبری به جوانان غربی، از موضوعات پژوهشی و مهم این مجتمع است.

معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی علوم انسانی تقویت مجلات تخصصی مجتمع و اخذ مجوز علمی پژوهشی یا ترویجی از کمیسیون وزارت علوم و حوزه های علمیه را از جهت گیری های این معاونت برشمرد و اذعان داشت: ایجاد 2 مجله تخصصی به زبان عربی و انگلیسی و اخذ مجوز علمی پژوهشی یا ترویجی از کمیسیون های مربوطه در وزارت علوم و حوزه های علمیه از برنامه های آتی معاونت پژوهش مجتمع خواهد بود.

دکتر طاهری با تأکید بر این که مجتمع آموزش عالی علوم انسانی دوره فرصت های مطالعاتی متعددی را در زمینه علوم انسانی برگزار خواهد نمود، اظهار داشت: تقویت کرسی های نظریه پردازی، ترویجی و نقد و نظر در حوزه علوم انسانی از مهمترین رویکردهای مجتمع آموزش عالی علوم انسانی المصطفی به شمار می رود.

معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی علوم انسانی ضمن اشاره به هدف گذاری مجتمع در برگزاری همایش بین المللی برای سال 1398، خاطرنشان کرد: این مجتمع آموزش عالی با همکاری مراکز حوزوی، دانشگاهی و فرهنگی داخل و خارج کشور، همایش بین المللی «دیپلماسی فرهنگی و صلح جهانی در پرتو اخلاق و معنویت» را برگزار خواهد نمود.

راه اندازی طرح دستیار پژوهشی برای دانش پژوهان مقطع دکتری از دیگر طرح هایی بود که دکتر طاهری بدان اشاره نمود و یادآور شد: طبق سنوات گذشته و بر اساس رسالتی که مجتمع آموزش عالی علوم انسانی بر عهده دارد، تقویت حضور اساتید و دانش پژوهان در همایش های ملی و بین المللی از جمله برنامه های تأکیدی این مجتمع به شمار می رود.

دکتر طاهری در پایان بر اهمیت اخذ سفارش موضوع پایان نامه از مراکز پژوهشی کشور، برای دانش پژوهان این مجتمع، اشاره نمود و تصریح کرد: معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی علوم انسانی با کمک گروه های علمی، ضمن تهیه اولویت ها و نظام موضوعات پایان نامه برای دانش پژوهان تحصیلات تکمیلی، همواره بر به روز رسانی این نظام موضوعات بر اساس نیازهای جوامع انسانی تأکید دارد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb95bz.rhbw0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما