دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۲
کد مطلب : 78399
منبع : خبرگزاری فارس

باید در افق 10 ساله به ظرفیت بیش از 50 هزار تخت اقامتی برسیم

قم نيوز : معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان قم گفت: استان قم باید در یک افق ۱۰ ساله به ظرفیت اقامتی بیش ۵۰ هزار تخت برسد.
باید در افق 10 ساله به ظرفیت بیش از 50 هزار تخت اقامتی برسیم
باید در افق 10 ساله به ظرفیت بیش از 50 هزار تخت اقامتی برسیم
به گزارش قم نیوز سید مهدی حیدرآبادی در سومین جلسه ستاد ارتحال امام (ره) گفت: قم شرایط متفاوتی نسبت به استان‌های دیگر دارد شاید در کل کشور فقط سه استان ‌باشند که ۲۹ مناسبت ملی داشته باشند که این مطلب نیاز به ردیف بودجه ویژه دارد.

حیدرآبادی یادآور شد: با این که مراسم نیمه شعبان یک‌ مراسم‌ بین‌المللی است اما سازمان میراث فرهنگی کشور هیچ ردیف بودجه ای را برای این مراسم تعریف نکرده است.

وی افزود: امسال بیش از دو میلیون زائر در ایام نیمه شعبان در قم حضور داشتند مطمئناً سال‌های آتی این تعداد بیشتر می‌شود و این‌ مسئله می‌طلبد که در اطراف جمکران ۲۰ هزار مکان اقامتی داشته باشیم در حالی که زائران پس از اتمام مراسم و با مشقت فراوان از قم خارج می‌شوند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان قم تصریح کرد: برخی از مسئولان، قم را به عنوان یک استان تک شهری می‌شناسند در حالی که در بعضی از مناسبت‌های ملی حتی از خراسان رضوی نیز گسترده تر و پر جمعیت تر است، بعد از اربعین حسینی و موسم حج نیمه شعبان بیشترین تراکم جمعیتی جهان را رقم می زند.

حیدرآبادی با بیان این نکته که در شب نیمه شعبان ۲۵۰ هزار تلفن همراه در صحن مسجد مقدس جمکران روشن بود گفت: زیرساخت‌های گردشگری استان کفاف نیازهای ایامی مثل نیمه شعبان که در سطح ملی و فراملی هستند را نمی‌دهد و در ۱۰ سال آینده قطعاً حجم زائران چند برابر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استان قم برای ۸ استان کشور به عنوان یک‌ معبر است که به فاصله ۲ تا ۴ ساعت می‌توانند وارد قم‌ شوند.

حیدرآبادی در ادامه گفت: شهرداری قم‌ باید بودجه و اعتبارات ملی داشته باشد، ما همین الان در اطراف قم ظرفیت اقتصادی ۱۰ هزار تخت را داریم و باید یک پکیج سرمایه گذاری سهل الوصول برای سرمایه گذاران تهیه شود، حداقل به هتل‌های سه ستاره نیاز داریم تا زائرین در مناسبت‌هایی مثل نیمه شعبان اقامت‌های کوتاه چند ساعته داشته باشند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان قم نقش میراث فرهنگی در قم را نقش کاتالیزوری عنوان کرد و گفت: استان قم باید در یک افق ۱۰ ساله به ظرفیت اقامتی بیش ۵۰ هزار تخت برسد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf1mde.w6dc1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما