کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راهپیمایی یوم الله 15 خرداد در قم برگزار شد

خبرگزاری فارس , 15 خرداد 1398 ساعت 9:18

همزمان با سالروز قیام 15 خرداد مردم قم با برگزاری راهپیمایی یاد و نام شهدای این قیام خونین را گرامی داشتند.


به گزارش قم نیوز در سالروز قیام 15 خرداد مردم قم همانند همیشه با شرکت در راهپیمایی یوم الله 15 خرداد، یاد و نام شهدای این قیام را گرامی داشته و با آرمان های امام راحل تجدید میثاق کردند.

پس از اقامه نماز عید سعید فطر در حرم حضرت معصومه(س)، نمازگزاران حرکت خود را از حرم حضرت معصومه(س) به سمت بیت امام راحل در قم آغاز کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با سردادن شعارهایی ضمن محکوم کردند سیاست های خصمانه غرب علیه ایران اسلامی، بر ایستادگی ملت در راه دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب تاکید کردند.

همچنین راهپیمایان با حمل پلاکاردها و پارچه نوشته هایی حمایت همیشگی خود از انقلاب اسلامی را اعلام و عنوان کردند که همانند قیام 15 خرداد سال 42 آماده جانفشانی در راه نظام اسلامی هستند.

در پایان این راهپیمایی مردم در مقابل بیت امام خمینی(ره) در قم تجمع کرده و با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب تجدید میثاق و با مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردند.

بر اساس این گزارش امام خمینی عصر عاشورای سال 1342 در مدرسۀ فیضیه نطق تاریخی خویش را که آغازی بر قیام 15 خرداد بود ایراد کردند.

امام رسماً و علناً با شدیدترین حملات رو در روی شاه قرار گرفتند و مبارزه ابعاد وسیعی یافت و نیروی انقلابی متکی به اسلام بدون تمایل به بیگانه، عینیت پیدا کرد.

بعد از این بود که ساواک مأموریت یافت، امام را دستگیر کند. ساعت 3 بامداد روز 15 خرداد مأموران امنیتی به منزل امام هجوم بردند و ایشان را دستگیر کردند و به تهران آوردند. خبر دستگیری امام به سرعت در قم و سپس در تهران و سایر شهرها انتشار یافت. مردم قم به خیابان ها ریختند و به راهپیمایی اعتراض آمیز پرداختند.

اجتماعات و تظاهرات مردمی زنان و مردان در اعتراض به بازداشت امام، در قم، تهران و برخی دیگر از شهرستان‌ها، با هجوم نیروهای مسلح، به خاک و خون کشیده شد.

دانشگاه تهران با تانک و مسلسل و افراد مسلح به محاصره درآمد و تعداد شهدای این روز بین 5 هزار تا 15 هزار تن تخمین زده شده است.

انتهای پیام/ 113


کد مطلب: 78434

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/78434/راهپیمایی-یوم-الله-15-خرداد-قم-برگزار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir