چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : 78435
منبع : خبرگزاری فارس

امام جمعه قم: مسؤولان با پیروی از فرمایشات رهبری به فکر حل مشکلات مردم باشند

قم نيوز : امام جمعه قم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز 30 سال است که انقلاب را هدایت و رهبری می کنند بیان کرد: مسؤولان باید به توصیه های رهبری توجه کرده و در مسیر رفع مشکلات جامعه کوشا باشند.
امام جمعه قم: مسؤولان با پیروی از فرمایشات رهبری به فکر حل مشکلات مردم باشند
امام جمعه قم: مسؤولان با پیروی از فرمایشات رهبری به فکر حل مشکلات مردم باشند
به گزارش قم نیوز آیت الله سیدمحمد سعیدی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به دعای مکارم اخلاق امام سجاد(ع) اظهار کرد: ایشان در این دعا از خداوند متعال می خواهند که به لباس تقوا مزین شوند؛ لباس تقوا عفو را در انسان تقویت کرده و موجب می شود که خشم خود را فرونشاند و به وسیله تقوا آتش خشم خاموش می شود.

وی با بیان اینکه روزه در دیگر ادیان الهی وجود داشته ولی پس از آن عید نبوده است، بیان کرد: عید فطر و نماز این عید سعید از نمادهای وحدت امت اسلام است.

امام جمعه قم با بیان اینکه این وحدت موجب ناامیدی استکبار جهانی می شود، بیان کرد: دشمنان اسلام با مشاهده صفوف وحدت مسلمین در نماز عید فطر در می یابند که به اهداف خود دست نخواهند یافت.

وی با بیان اینکه عید مسلمانان با وجود شادی و سرور با عبادت آمیخته است افزود: مسلمانان نتیجه یک ماه مراقبت از نفس و روزه داری را در عید فطر جشن می گیرند.

سعیدی از مهمترین آثار روزه را تقوا و مقابله با هوای نفس توصیف کرد و یادآور شد: روزه داری موجب تقویت تقوا می شود و وقتی که تقوا در کسی بیشتر شود در برابر شیطان مقاومت بیشتری خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امام خمینی با تکیه بر سرمایه عظیم تقوا قیام 15 خرداد را رقم زد، افزود: ایشان در دوران دفاع مقدس نیز با عنصر مقاومت برابر دشمنان ایستادند و فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز 30 سال است که انقلاب را هدایت و رهبری می کنند بیان کرد: مسؤولان باید به توصیه‌های رهبری توجه کرده و در مسیر رفع مشکلات جامعه کوشا باشند.

وی ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: باید وابستگی اقتصاد کشور به نفت قطع شده و قوه قضاییه نیز نسبت به مقابله با پدیده شوم قاچاق اهتمام لازم را داشته باشد.

سعیدی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه شهر قم حرم اهل بیت(ع) است تاکید کرد: شهر قم عش آل محمد(ص) و حرم اهل بیت(ع) است و باید قداست این شهر بیش از پیش حفظ شود.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdcgnt9u.ak97w4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما