شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 78492
منبع : خبرگزاری مهر
یک پیروزی، یک شکست و حذف؛

تداوم ناکامی‌های «امیر مهدی زاده» این بار در خاک چین

قم نيوز : ناکامی های امیر مهدی زاده در سال ۲۰۱۹ ادامه دارد و این خبر خوشی برای ورزش قم نیست چنان که وی این بار لیگ جهانی کاراته چین را دست خالی ترک کرده است.
تداوم ناکامی‌های «امیر مهدی زاده» این بار در خاک چین
تداوم ناکامی‌های «امیر مهدی زاده» این بار در خاک چین
به گزارش قم نیوز امیر مهدی زاده ستاره کاراته قم و تیم ملی ایران که برای جبران ناکامی‌های ماه‌های اخیر خود راهی چهارمین مرحله لیگ جهانی کاراته در شانگهای چین شده بود این بار نیز نتوانست از اعتبار خود دفاع کند و وداعی زودهنگام با مسابقات داشت.

وی که در دسته منهای ۶۷ کیلوگرم وارد رقابت شده بود اگرچه توانست در دور اول دیونوسیوس ژینوس یونانی را یک بر صفر شکست دهد اما در دور دوم برابر حریفی از جمهوری آذربایجان به نام رافض حسن اف ۴ بر ۲ شکست خورد و اتفاق بدتر زمانی رخ داد که حسن اف در دور بعد بازنده شد و در نتیجه مهدی زاده فرصت حضور در جدول بازنده‌ها و تلاش برای کسب برنز را هم از دست داد.

این ناکامی برای امیر مهدی زاده، ادامه مسیر ناموفق او طی ماه‌های گذشته است. به عبارت دیگر سال ۲۰۱۹ برای امیر مهدی زاده سال جالبی نبوده است به طوری که وی در همه دوره‌های برگزار شده مسابقات لیگ جهانی و سری آ که یک سطح پایین‌تر از لیگ جهانی کاراته وان است در مراحل ابتدایی حذف شده است.

آنچه در این میان نگران کننده است، آینده امیر مهدی زاده در راه المپیک است. مهدی زاده سال آینده برای اولین و آخرین بار در المپیک حاضر خواهد بود و بارها از عزم جدی برای کسب مدال در این رویداد بزرگ سخن گفته اما نتایج وی در لیگ جهانی به اندازه‌ای نگران کننده است که حتی حضور وی در المپیک را نیز با اما و اگر مواجه کرده است.

توانایی‌های فنی امیر مهدی زاده بارها اثبات شده اما ناکامی‌های وی در یک سال اخیر ممکن است ناشی از افت وی از یک سو و سرمایه گذاری کشورهای دیگر در کاراته به دلیل المپیکی شدن آن از سوی دیگر باشد.

مهدی زاده پیش از این تأکید کرده بود که نگران کسب سهمیه المپیک از رنکینگ فدراسیون جهانی نیست و در بدترین حالت این سهمیه را از مسابقات انتخابی المپیک به دست خواهد آورد.

وی همچنین گفته است حضور در المپیک توکیو آخرین میدان او به عنوان یک ورزشکار خواهد بود.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcj8xea.uqeohzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما