يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : 78552
منبع : خبرگزاری مهر
آیت الله اعرافی مطرح کرد؛

دفاع مقدس معجزه قرن حاضر است

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: دفاع مقدس معجزه قرن حاضر است تا جایی که امروز امتداد این حرکت در فلسطین و سوریه و عراق در حال رشد و توسعه است.
آیت الله اعرافی: دفاع مقدس معجزه قرن حاضر است
آیت الله اعرافی: دفاع مقدس معجزه قرن حاضر است
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی ظهر یکشنبه در همایش ملی پرچم‌داران انقلاب و پیشکسوتان ۸ سال دفاع مقدس که با حضور ۶۵۰ نفر از روحانیون پیشکسوت دفاع مقدس در سالن همایش‌های غدیر قم برگزار شد، گفت: روحانیت و رزمندگان و هم‌چنین سپاه و بسیج حماسه‌ای بزرگ در ۸ سال دفاع مقدس آفریدند و دفاع مقدس معجزه قرن حاضر است تا جایی که امروز امتداد این حرکت در فلسطین و سوریه و عراق در حال رشد و توسعه است.

به گفته وی، امام راحل در بیانیه پذیرش قطعنامه اعلام کردند که همه لحظات دفاع مقدس گام‌های بلندی رو به جلو بود که استعدادهای بزرگ ملت و انقلاب را شکوفا کرده و پیشرانی بود که حرکت ملت را به سمت آرمان‌های بزرگ‌تر در سطح کشور و منطقه و جهان به جلو برد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از جنس مشروطه و نهضت نفت نبود بلکه از جنس حنین و خیبر و عاشورا بود، افزود: اتصال انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نهضت‌های پیشین روحانیت و ملت‌های مسلمان قابل نفی نیست ولی درون مایه انقلاب و دفاع مقدس چیزی فراتر از همه ادوار قبلی ارزیابی می‌شود.

وی اظهار داشت: امروز استکبار باید بداند که منطق جهاد در اسلام منطق ترس و کفر و رعب نیست ولی در عین حال منطق ما داعشی هم نیست، این گفتمان انقلاب اسلامی است؛ آن‌ها باید بدانند که ما داعشی نیستیم و با منطق و عقلانیت حرکت می‌کنیم رشته جهاد و انقلاب اسلامی و دفاع در منظومه کارهای حوزه طراحی شده که برخی از آن‌ها نیز در حال اجرا است تا آرمان‌های دفاع مقدس و شهدا زنده بماند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفت: وقتی که آیت الله سیستانی بیانیه‌ای را برای حشد الشعبی دادند دیدیم که سرتاسر آن مبانی فقه و اخلاق بود و پیشگام این الگوی نو امام ما و امت ما بود که توانستیم منطق صحیح جهاد اسلامی را احیا کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: دفاع مقدس در حقیقت معجزه عصر ما بود، این مطلب گزافه‌گویی نیست که اگر دفاع مقدس نبود آن همه ظرفیت‌های عظیم جهادی در ملت ما ظهور و بروز نمی‌کرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgxn9u.ak97n4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما