دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 78560
منبع : خبرگزاری فارس

گنجینه «صحیفه سجادیه» به جامعه معرفی شود

قم نيوز : امام جمعه قم با اشاره به برگزاری کنگره امام سجاد(ع) گفت: این کنگره، چبا عظمت است و صحیفه سجادیه گنجینه ای گرانبهاست که باید به درستی به جامعه معرفی شود.
گنجینه «صحیفه سجادیه» به جامعه معرفی شود
گنجینه «صحیفه سجادیه» به جامعه معرفی شود
به گزارش قم نیوز آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار برگزارکنندگان کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) و مسؤولان مرکز تخصصی صحیفه سجادیه و موسسه فرهنگی اندیشه های اسلامی سجادیه اظهار کرد: فعالیت های مرتبط با صحیفه سجادیه یکی از کارهای بزرگ و ارزشمند اعضای کنگره بین المللی امام سجاد(ع) است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به فعالیت 9 ساله این کنگره افزود: این استمرار قابل تقدیر است چراکه اگر انگیزه ای برای کار فرهنگی نباشد ممکن است اولویت ها تغییر کرده و فراموش شود اما این استمرار 9 ساله نشان می دهد که خود حضرت عنایت داشته است.

امام جمعه قم گفت: این کنگره با عظمت است و صحیفه سجادیه  گنجینه ای گرانبهاست که باید به درستی به جامعه معرفی شود.

وی با تاکید بر سرمایه گذاری در کار فرهنگی تصریح کرد: فرهنگ زیربنای همه امور است و اگر در کار فرهنگی سرمایه گذاری شود همه امور سیاسی، اقتصادی و اجتماعی درست خواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه فعالیت های تخصصی درباره صحیفه سجادیه را دلگرم کننده خواند و افزود: راه اندازی رشته تخصصی صحیفه سجادیه نیاز به متن مناسب، استادان متخصص و زیرساخت های مناسب دارد تا این رشته تداوم داشته باشد.

وی تصریح کرد: تا کنون، کار زیرساختی برای صحیفه سجادیه صورت نگرفته است و راه اندازی کلاس های تربیت مربی صحیفه سجادیه، شناسایی اساتید صحیفه سجادیه برای ایجاد زیرساخت های رشته تخصصی صحیفه سجادیه در حوزه علمیه الزامی است.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین «محمدعلی لبخندان» مدیر موسسه فرهنگی اندیشه‌های اسلامی سجادیه به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده پرداخت و افزود: این کنگره سوم مهرماه سال جاری همزمان با ۲۵ محرم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfxtde.w6dcvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما